Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Minnet visar sig fullt trots långt ifrån fullt - hjälp!


Sampoli

Rekommendera Poster

Tjena!

Nu är det så att jag har en ip6 med 64gb minne. Nu senaste tiden har den då och då börjat säga ifrån att den börjar bli full (har låååångt ifrån 64gb på den). Den verkar visa och tro att det är fullt, och senast detta hände återgick det till det normala (ca 7-8gb använt). Någon som vet något om detta? Jag kan för tillfället inte göra speciellt mycket med telefonen! :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Om du kopplar in telefonen mot iTunes, hur mycket utrymme finns det kvar enligt iTunes?

 

Kankse dags att återställa den då du kanske har appar/mjukvaru-uppdateringar som hängt sig i processen och tar utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kopplar in telefonen mot iTunes, hur mycket utrymme finns det kvar enligt iTunes?

 

Kankse dags att återställa den då du kanske har appar/mjukvaru-uppdateringar som hängt sig i processen och tar utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På datorn i itunes står det att 3,43gb är ledigt, men de här delarna som visar hur mycket som är upptaget visar bara ca 5gb (ska va typ 50gb tomt i den rutan, men ändå står det 3,43gb ledigt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SirKnasen

Skärmdumpar både från iTunes och från telefonen som visar lagringen vore önskvärt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carvecomp

Jag har en iPhone 5s som går mig på nerverna...

 

Problemet började med att den meddelade mig i tid och otid att jag inte hade någon mer plats i iCloud och jag kunde ibland inte ta några bilder. Jag städade telefonen tillslut och tog bort appar jag inte använde jätteofta samt bilder osv. Jag stängde även av iCloud helt för jag tänkte att det kanske var nån bugg i det. Detta hjälpte en stund tills fotoalbumet blev fullt igen.

 

Nu har jag inte många bilder alls, få appar och inget som tar direkt plats. Jag får återigen meddelande om att minnet är fullt och jag kan inte ta några bilder längre...

 

Vad är det som är fel det hjälper ju inte hur mkt lagring jag rensar bort! Helt plötsligt kan jag inte använda telefonen som jag vill. Förr hade jag över 1500 bilder i albumet nu har jag 150 och det är fullt. Har även kollat i lagringsutrymmet och det är ingen app som tjuvar ovanligt mycket utrymme.... Kan det vara operativsystemet som tar plats? Just nu har jag bara 12 GB minne i telen....?

 

 

post-74310-0-86214100-1430494481_thumb.jpg

post-74310-0-46960600-1430494482_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du har i telefonen är en sak.

 

Vad du har i iCloud är en helt annan sak.

 

Såvitt jag förstår så är det utrymmet i iCloud som tagit slut.

https://support.apple.com/sv-se/HT4847

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carvecomp

Tack! Hittade säkerhetskopian och den hade en kopia på i stort sett allt i telefonen.... Har ändrat lite och fått mer plats. Men en annan fråga... Vad tjänar det till att ha en säkerhetskopia på tex appen "eniro"? Om man tar bort säkerhetskopian på tex instagram vad kan man förlora? Jag menar allt minns väl där när man loggar in och det är väl inte pga en säkerhetskopia på instagram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmdumpar både från iTunes och från telefonen som visar lagringen vore önskvärt

I och med att min telefon hade 100% fullt minne hade jag ingen möjlighet att ta skärmdump, men jag löste det genom att synka med itunes och sen göra full fabriksåterställning. Sedan såklart återställa till synkningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Minneshanteringen är helt dum i huvudet i iPhone. Kvittar om jag raderar bilder eller köper mer minne på iCloud så stod det bara 2,4 gig ledigt. Itunes hjälper inte heller, och koppla ihop programmet Bilder med min MBP gick inte alls(får kolla om kabeln är trasig).

 

Men så hittade jag ett bra tip på Frida av alla ställen.

Om du vet att en HD-film inte får plats så försök hyra Sagan om ringen HD-kvalitet. Då kommer iTunes att leta fram all ledig plats eftersom itunes vill ladda ner filmen. Itunes kommer sedan meddela att det inte går att hyra filmen. Men efter det har systemet äntligen trollat fram flera gigabytes med plats i iPhonen.

 

http://www.frida.se/sa-enkelt-lurar-du-till-dig-mer-minne-i-din-iphone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minneshanteringen är helt dum i huvudet i iPhone. Kvittar om jag raderar bilder eller köper mer minne på iCloud så stod det bara 2,4 gig ledigt. Itunes hjälper inte heller, och koppla ihop programmet Bilder med min MBP gick inte alls(får kolla om kabeln är trasig).

 

Men så hittade jag ett bra tip på Frida av alla ställen.

Om du vet att en HD-film inte får plats så försök hyra Sagan om ringen HD-kvalitet. Då kommer iTunes att leta fram all ledig plats eftersom itunes vill ladda ner filmen. Itunes kommer sedan meddela att det inte går att hyra filmen. Men efter det har systemet äntligen trollat fram flera gigabytes med plats i iPhonen.

 

http://www.frida.se/sa-enkelt-lurar-du-till-dig-mer-minne-i-din-iphone

 

 

Du måste tömma papperskorgen också för att du ska få ledigt utrymme.

Att du köper mer utrymmer i iCloud gör inte att du får mer utrymme på telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...