Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bilder, hur lägger jag in platsinformation?


Kjelle146

Rekommendera Poster

Vad hände med platsinformationen som man kunde lägga in i iPhoto!!??? Hittar inget motsvarande i Bilder! Kan jag hoppas på att det kommer i någon uppgradering inom en snar framtid? Går det att ladda ner iPhoto och installera om den på MAC:n?

 

Mvh

Kjelle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du redan konstaterat så går det inte i dagsläget.

Om och när vet bara Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du redan konstaterat så går det inte i dagsläget.

Om och när vet bara Apple.

Japp så är det! Men finns iPhoto för nedladdning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp så är det! Men finns iPhoto för nedladdning?

 

Ja under Köp i AppStore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar in bilder utan platsinfo i iPhoto, lägger till plats, exporterar med max data och upplösning till Skrivbord och importerar till Bilder. Då får man kartbilden med nål på plats. Tyvärr följer inte egenskapade platsnamn med. Hoppas verkligen detta snart finns i Bilder. Det känns onödigt krångligt och platskrävande att föra två bildregister.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar in bilder utan platsinfo i iPhoto, lägger till plats, exporterar med max data och upplösning till Skrivbord och importerar till Bilder. Då får man kartbilden med nål på plats. Tyvärr följer inte egenskapade platsnamn med. Hoppas verkligen detta snart finns i Bilder. Det känns onödigt krångligt och platskrävande att föra två bildregister.

Tack för ditt svar!

Tyvärr så är ju iPhoto borta...även om det är en lösning så är det ju som du säger en väldigt omständig väg! Jag kan inte förstå varför Apple släpper ett halvfärdigt program jag ser inga fördelar just nu med Bilder. Det spelar ju inte så stor roll att det ser lite annorlunda ut i iPad eller telefon, det mesta jobbet på bilderna lägger man ju i alla fall ned på MACn, och hur blev det nu......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...