Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Program som gör t.ex. arbetsorder, faktura el. liknande


Rstattin

Rekommendera Poster

Hej! Någon som vet något bra program som man kan modifiera själv eller någon som vet hur man enkelt kan göra ett program där man har som en mall på en faktura och sedan fyller man i t.ex.

 

Kundnr.

Kontaktnr.

Datum

Ort och så vidare.

 

När man sedan klickar på "KLAR" eller något så skall den skapa en fil, t.ex excel, eller word (gärna pages och numbers) som då ska se ut som mallen fast med kundnr, kontaktnr, datum osv. ifyllt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som ngt Office paket skulle kunna fixa det. Open Office har en massa bra färdiga mallar: http://templates.services.openoffice.org/ De kan man ju alltid editera och anpassa till det man själv vill ha. Alt att du gör en helt egen och sparar som “mall”, och använder den sen.

Skall ta en titt! Tack för snabbt svar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Någon som vet något bra program som man kan modifiera själv eller någon som vet hur man enkelt kan göra ett program där man har som en mall på en faktura och sedan fyller man i t.ex.

 

Kundnr.

Kontaktnr.

Datum

Ort och så vidare.

 

När man sedan klickar på "KLAR" eller något så skall den skapa en fil, t.ex excel, eller word (gärna pages och numbers) som då ska se ut som mallen fast med kundnr, kontaktnr, datum osv. ifyllt.

Skapa en mall i Numbers t ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en fakturamall för ett par år sedan i Open Office som jag kan maila över till dig om du vill. Du kan redigera den fritt så den passar dina behov.

 

Eller gjorde själv förresten, hittade nog en mall i Open Office som jag anpassade lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...