Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Seg trådlös backup med SuperDuper


Mathisen

Rekommendera Poster

Jag använder SuperDuper för att göra backup på jobbet. På senaste tiden har processen gått långsammare och långsammare och nu kan det ta mer än en halvtimme bara att gå igenom fas 1, "Prepare to Copy Files". Sedan kan själva backupen ta många timmar, även om det är väldigt liten mängd nya eller ändrade filer sedan tidigare backup.

 

Jag har backupen på en 1TB Freecom-disk, som är USB-ansluten till en några år gammal Time Capsule. TC:ns egen hårddisk används av min kollega.

 

Jag har testat att ansluta Freecom-disken direkt till min MacBook Pro och det går normalfort.

 

Några tips på hur jag kan få den trådlösa backupen att funka korrekt igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl någon som startat ett annat trådlöst nätverk i närheten, som inkräktar på din kanal.

 

Kör med kabel. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl någon som startat ett annat trådlöst nätverk i närheten, som inkräktar på din kanal.

 

Kör med kabel. :)

 

Jag använder SuperDuper för att göra backup på jobbet. På senaste tiden har processen gått långsammare och långsammare och nu kan det ta mer än en halvtimme bara att gå igenom fas 1, "Prepare to Copy Files". Sedan kan själva backupen ta många timmar, även om det är väldigt liten mängd nya eller ändrade filer sedan tidigare backup.

 

Jag har backupen på en 1TB Freecom-disk, som är USB-ansluten till en några år gammal Time Capsule. TC:ns egen hårddisk används av min kollega.

 

Jag har testat att ansluta Freecom-disken direkt till min MacBook Pro och det går normalfort.

 

Några tips på hur jag kan få den trådlösa backupen att funka korrekt igen?

Eftersom den har problem med "Prepare to Copy Files" kanske det det är problem redan innan den kopierar till externa disken. Har du för lite utrymme på din hårddisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätverket funkar OK, så problemet är specifikt för just backupen. Min interna SSD är bara halvfull, och disken jag backuppar till har ännu mer plats.

 

Tror lösningen kräver lite mer tanke än så.

 

Någon som har erfarenheter att dela med sig av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder SuperDuper för att göra backup på jobbet. På senaste tiden har processen gått långsammare och långsammare och nu kan det ta mer än en halvtimme bara att gå igenom fas 1, "Prepare to Copy Files". Sedan kan själva backupen ta många timmar, även om det är väldigt liten mängd nya eller ändrade filer sedan tidigare backup.

 

Jag har backupen på en 1TB Freecom-disk, som är USB-ansluten till en några år gammal Time Capsule. TC:ns egen hårddisk används av min kollega.

 

Jag har testat att ansluta Freecom-disken direkt till min MacBook Pro och det går normalfort.

 

Några tips på hur jag kan få den trådlösa backupen att funka korrekt igen?

Ingen aning. Använder annat program och kör med kabel.... Men det jag kom att tänka på vad hur mkt ledigt utrymme du har kvar på resp disk? Om den nu kör ngn “prepare” och det innefattar temp-filer osv... Kan nog bli segt som sirap då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...