Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Allt om nya programmet “Bilder”


umpa70
 Share

Rekommendera Poster

Bumpar upp denna tråd lite.

 

Har provat att söka för att hitta svar, men det funkade inte så jag kör på en ny fråga ist.

 

Jag har bilder sparade i appen Bilder på ett flertal enheter. På två av dessa skulle jag vilja ta bort bilderna lokalt, men jag vill ha kvar dem på iCloud. Hur går jag bäst tillväga för att radera lokalt men inte på iCloud?

 

Thnx..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bumpar upp denna tråd lite.

 

Har provat att söka för att hitta svar, men det funkade inte så jag kör på en ny fråga ist.

 

Jag har bilder sparade i appen Bilder på ett flertal enheter. På två av dessa skulle jag vilja ta bort bilderna lokalt, men jag vill ha kvar dem på iCloud. Hur går jag bäst tillväga för att radera lokalt men inte på iCloud?

 

Thnx..

Går inte. Bilder som ligger i iCloud bildbibliotek måste finnas lokalt antingen i fullformat eller optimerad storlek. Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte. Bilder som ligger i iCloud bildbibliotek måste finnas lokalt antingen i fullformat eller optimerad storlek.

 

Ok. Tack för svar.

 

Hur vet jag vilka bilder som ligger lokalt på vilken enhet då? Nu har jag förmodligen bilder som ligger lokalt lite här och där, vilket ju är ett ganska skapligt slöseri med utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ok. Tack för svar.

 

Hur vet jag vilka bilder som ligger lokalt på vilken enhet då? Nu har jag förmodligen bilder som ligger lokalt lite här och där, vilket ju är ett ganska skapligt slöseri med utrymme.

Det är en fråga bara du kan svara på för jag misstänker att du inte har en biblioteksfili utan flera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy faen, är det manuell hantering som gäller? Kanske skulle man kunna slå ihop biblioteken och sedan ta bort ev. dubbletter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Blir det alltid två bilder i programmet bilder när man har knäppt ett kort med HDR? jag har massvis med dubbletter ett ljust och ett mörkt, sen blir det samma sak när jag för över till Google foto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det alltid två bilder i programmet bilder när man har knäppt ett kort med HDR? jag har massvis med dubbletter ett ljust och ett mörkt, sen blir det samma sak när jag för över till Google foto.

I din Ipryl > Inställningar > Kamera > ”Behåll normalbild”, stäng av det så slipper du dubbla bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...
Tuttosinistro

Jag har i mappen "Bilder" i finder 3 st filer som jag inte riktigt vet vad de är.

Eller rättare sagt, vilken som används.

 

Bilder-bibliotek, Photo Booth-bibliotek och Photos Library.photoslibrary

 

Behöver jag alla? Känns som de är ganska stora...(åtminstone den första och sista).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...