Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Program för katalogisering av externa hårddiskar?


Jeppe2

Rekommendera Poster

Hej!

Jag letar efter en programvara för OSX, med vilken man kan skanna av externa hårddiskar med.

Alltså; man har en massa externa hårddiskar fullproppade med dokument, bilder, program och "gud vet vad", å så en dag kommer man på att man skulle behöva något som man vet finns på nån av alla dessa diskar, men inte var. Har man tur så bara snubblar över just det man sökte på den fösta disken man öppnar bara så där, men tyvärr händer det att man sitter där med alla diskarna inkopplade och istället hittar en massa annat kul som man inte visste att man hade, och ett tu tre så kanske man redan glömt vad man sökte.

 

Minns att jag någon gång i början av 2000-talet kom i kontakt med en liten programvara, minns ej namnet, som man kunde skanna hårddiskar med.

Man kopplade in hårddisken till datorn och startade det lilla programmet och efter nån minut hade den gjort sitt jobb och man kunde döpa denna skanning tex. till "den blå hårddisken" eller vad man nu ville ha för igenkänning och vid ett senare tillfälle endast öppna det lilla programmet och söka efter något specifikt, å vips så såg man på vilken hårddisk detta fanns.

Jag blir ju nästan rörd när jag tänker på det.

 

Någon där ute som har ett tips om något i denna stil.

 

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...