Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lite nybörjarhjälp med FCP tack :/


Johan_angeflo

Rekommendera Poster

Johan_angeflo

Hej, jag har lite problem med Final Cut Pro X.

Håller på fixa en grej åt jobbet dr jag ska klippa ihop massa bilder och videos till en lång.

Jobbar som assistent och killen jag jobbar åt har tonvis med filmer som är från olika resor, äventyr o.s.v. jag tänkte dock vara lite schysst att klippa ihop allt i en film istället för ha jädra massa skivor hemma. Så jag har suttit och dragit ihop allt i FCP, blev ca 85 tim lång :P haha

men som jag fattat så finns de ingen tidsbegränsning i det eller lika med storlek.

nu till min fråga...

När den ska "render" filerna. ursäkta men vad innebär det? måste de göras?? min 1 tb disk fylls på nolltid

När jag ska exportera så kommer de bara ut 16 tim... why? varför kommer inte alla 85???

snälla hjälp mig :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har lite problem med Final Cut Pro X.

Håller på fixa en grej åt jobbet dr jag ska klippa ihop massa bilder och videos till en lång.

Jobbar som assistent och killen jag jobbar åt har tonvis med filmer som är från olika resor, äventyr o.s.v. jag tänkte dock vara lite schysst att klippa ihop allt i en film istället för ha jädra massa skivor hemma. Så jag har suttit och dragit ihop allt i FCP, blev ca 85 tim lång :P haha

men som jag fattat så finns de ingen tidsbegränsning i det eller lika med storlek.

nu till min fråga...

När den ska "render" filerna. ursäkta men vad innebär det? måste de göras?? min 1 tb disk fylls på nolltid

När jag ska exportera så kommer de bara ut 16 tim... why? varför kommer inte alla 85???

snälla hjälp mig :S

Du ska inte testa att klippa lite? 85 timmar är väldigt väldigt långt.