Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken USB-hubb bör jag välja?


acroyear2

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en iMac (27 tum, sent 2013). Antalet USB-portar på baksidan räcker som bekant aldrig riktigt till, varför jag även använder en strömförsedd USB-hubb från Belkin. Jag har dock noterat att det är flera apparater som inte fungerar i den, varför jag ändå får gå runt bakom datorn och prioritera bort någonting tillfälligt. Exempel på saker som inte fungerar är iPhone (den går förvisso att synkronisera med iTunes, men inte att ladda), iPad, Apples egna DVD-spelare, Novation Launchpad, et cetera.

 

Min fråga är: Har ni samma erfarenheter - det vill säga att det är relativt få saker som fungerar till en strömförsedd USB-hubb - eller är det bara min hubb som måhända blivit gammal och vissen? Om så är fallet: Har ni några förslag på en USB-hubb som fungerar bra för er (där ni åtminstone kan ladda era iPhones, et cetera)?

Jag ser gärna tips på en hubb med runt 5-10 portar, men överlag är alla rekommendationer så klart varmt välkomna.

 

Allt gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gissa att det är för litet ström tillgängligt i Belkinhubben.

Det som inte fungerar är ju saker som verkar ta mycket atröm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gissa att det är för litet ström tillgängligt i Belkinhubben.

Det som inte fungerar är ju saker som verkar ta mycket atröm.

Det stämmer säkerligen. Jag får väl helt enkelt chansa och köpa en ny hubb med goda vitsord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många portar är det på din nuvarande hub?

Hur mycket ström kan nätadaptern lämna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många portar är det på din nuvarande hub?

Hur mycket ström kan nätadaptern lämna?

 

Den har fyra portar. Gällande hur mycket ström den kan lämna; det där är faktiskt inte riktigt min skola, men om "hur mycket ström den kan lämna" är likvärdigt med "output"-informationen på adaptern, så gäller "+5V 2.5-2.6A". Men som sagt, det där är inte alls min skola, så huruvida det verkligen är denna information du efterfrågar vågar jag inte svära på.

 

Men jag har bestämt mig för att helt enkelt låta den gå i pension, och inhandla en ny. Och om inte det löser problemet får jag gå vidare då.

Har du några rekommendationer är du varmeligen välkommen att dela med dig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Litet snålt med 2,5A till fyra portar. Men om alla prylar håller sig till max 500mA styck (enligt standarden) så räcker det. Men exempelvis iPad kan dra mer ström.

 

Har bara köpt en USB-hubb i hela mitt liv och den funkar bra. Men den har inga strömhungriga prylar anslutna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...