Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Cs:Go på iMac 21,5" late 2014.


jardinz

Rekommendera Poster

Hej!


Jag har sedan ett par månader sedan skaffat mig en iMac: iMac 21.5" - i5 2.9Ghz / 8GB / 1000GB / GT750M.

På denna har jag installerat Windows 7 genom Bootcamp, för att spela främst CS: Global Offensive.


Detta gjorde jag även på en tidigare iMac jag haft, då med i3-processorn.


Det jag upplever i dagsläget är att jag inte alls får samma "flyt" som jag fick på min tidigare iMac.

Jag har stängt av vsync i kontrollpanelen för Nvidia. Och lagt in lite rate-inställningar som jag tror är riktiga.


Är det någon som möjligtvis har något förslag på vad som kan göra att jag upplever att datorn inte presterar lika bra som

en PC med jämnbra spec, eller som min tidigare iMac?


Svårt att förklara vad som är skillnaden, men då man skjuter etc så känns det inte som att det flyter lika bra.

Skärmen är väl på 60 hz antar jag, vilket ju också den tidigare iMacen varit. Men det är en blandad känsla av att

fpsen är låg och grafiklagg(även fast FPS är stabil och hög)


Finns där några inställningar, configs eller något man kan prova med, som ni av erfarenhet vet förbättrar spelupplevelsen

till sånär en PC som möjligt? Med dess flyt etc.


Jag kör grafikinställningarna i just CS:Go på längsta och vanligtvis upplösningen på 1024.


Tusen tack på förhand!


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

CS:GO finns ju även för Mac så varför kör du den genom en windows bootcamp?

 

- Kanske bättre utan windows... Bara en tanke så där liksom...

 

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CS:GO finns ju även för Mac så varför kör du den genom en windows bootcamp?

 

- Kanske bättre utan windows... Bara en tanke så där liksom...

 

:whistling:

 

Har provat att spela spelet via OSx också, problemet är att musaccelererationen är hemsk i OSX jämfört med windows, även fast man använder program som finns för att avhjälpa detta. Sedan har jag även läst att steam/cs inte får lika mycket kraft från datorns komponenter i osx i jämförelse med Windows. Enligt någon tråd på Steampowered. Sedan har jag en Bootcamp-verison då jag arbetar från den, så tänker att det funkar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant när jag ser prestandan som din iMac har så bör det ju kunna flyta på utan problem, var din förra iMac med i3 så borde den även ha haft ett klenare grafikkort än det din nuvarande iMac har.

 

Naturligtvis så gäller det att ha de senaste drivrutinerna till Windows, men det antar jag att du redan har kollat.

 

Det kan ju vara intressant att veta om du upplever samma problem när du provar spelet i OS X, eller fenomenet uppstår bara i Windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...