Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Musik Streaming... Vad väljer ni?


davidredjoy

Rekommendera Poster

davidredjoy

Tänkte ta tag i en stor fråga här ikväll, för alla er som lyssnar på musik, både i er Mac och i era andra enheter i ert liv, vad använder ni för tjänster? Mest Spotify eller mest iTunes kanske?

 

Nu när Tidal kommit in i matchen och BeatsMusic med största sannolikhet kommer nylanseras senare i höst för hela världen, är det väl en ganska intressant fråga att ta upp, eller?

 

:whistling:

 

Personligen vill jag testa Tidal och se om det hörs någon skillnad, men är det värt det? Kör redan Spotify Premium - även om jag främst gillar lyssna på musik genom iTunes... Sååå...

 

- Vad tycker ni? Någon som testat Tidal än? Någon som har annan favorit kanske?

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder iTunes Match enbart nu men har testat dom flesta tjänster.

Väntar nu på vad Apple kan prestera med sin tjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotify Premium. Jag är rätt säker på att jag inte kan höra skillnad på 320 kbit/s och lossless, även i ett blindtest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Såg att Tidal erbjöd en 30 dagars test period så testar det nu... Det enda dryga är ju fortfarande att dom inte har någon app för Mac utan man måste köra det i Safari...

 

- Eller Chrome som dom själva tycker man ska använda. vilket känns ännu mer bakåttänkande... Borde ju kunna fungera lika bra i alla webbläsare 2015 liksom...

 

Och där är nästa problem. Går bara köra HIFI Lossless genom Chrome på datorn...

 

Men men, testar mer över iOS senare så får väl se där om det är värt att fortsätta sen när det kostar 199kr/mån....

 

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Spotify Premium. Hade betalat det dubbla för det utan att gnälla, istället för att det försvinner låtar ur mina spellistor var och varannan dag. Jag kan tänka mig byta om något bättre alternativ kommer, men jag kommer inte hoppa runt eller köra flera abonnemang.

 

Tidal imponerar inte på mig. Det är musikens Zlatan app. De största och rikaste artisterna ska ta tillbaks makten. De drivs av samma som alla andra, dollar. Tidal kan suga min röv. Vi ses på Pirate Bay eller Spotify, ert drag...

 

Fördelarna med konkurrens är uppenbara. Risken jag ser med många aktörer är att samtliga försöker bli exklusiva med vissa artister, d.v.s. att kunderna egentligen blir snuvade då de måste abonnera på flera tjänster för att kunna lyssna på allt de vill lyssna på. Det verkar heller inte finnas någon vilja från Spotify med fler att underlätta rörelse mellan tjänster. T.ex. exportera spellistor går inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...