Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Time machine full


Apex

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag får meddelande om att Time machine inte kan säkerhetskopiera eftersom disken är full. Vad gör jag? TM ska väl radera gammalt och lägga till nytt allteftersom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du trycker på "Säkerhetskopiera nu"

 

Det har hänt mig några ggr att jag fått det meddelandet, och den har efter ett tag börjat rensa bort äldre backup efter att jag tvingat den att kopiera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag installerade Yosemite och sen återställde min säkerhetskopia raderade jag den från Time Machine och började på ny kula.

Allt för att det inte skulle bli någon konflikt med säkerhetskopiorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ska försöka mig på Yosemite. Tack.

 

Pocahontas - det blir såhär (se bild).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, det föll bort lite ord OCH en bild... Jag menade att jag ska försöka mig på att läsa in mig på problemet med Yosemite och TM.

post-49823-0-91616200-1428175573.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syns ingen bild.

 

Har du TimeMachine på en extern disk, eller har du en TimeCapsule.

Börja först som nämnts att Starta Skivverktyg och kör Reparera Skivbehörigheter.

Gör även en Säker Start och starta sedan om som vanligt och testa om du kan välja i menyraden att klicka på Säkerhetskopiera nu.

Den ska om allt är normalt, rensa bort äldre backups, tar en stund, så ha tålamod, stäng inte av eller stäng ner locket om det är en MacBook du har

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, det föll bort lite ord OCH en bild... Jag menade att jag ska försöka mig på att läsa in mig på problemet med Yosemite och TM.

 

Strunta i Yosemite nu, det står ju att den ska frigöra mer utrymme. Problemet löser sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tyvärr verkar det inte göra det, programmet har försökt säkert 30-40 ggr. med samma meddelande till svar. Finns det något enkelt att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Koppla ifrån TimeMachine, koppla på och välj hårddisk, dvs den gamla Timemachinedisken, och tryck på Säkerhetskopiera nu.

Hade samma problem i förra veckan, och den började rensa bort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde så, fick då istället detta felmeddelande: "Kan inte slutföra säkerhetskopieringen. Ett fel inträffade när mappen för säkerhetskopieringen skapades."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...