Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Meddelande-appen fungerar ej längre


Jnordahl

Rekommendera Poster

Hej

 

Helt plötsligt, från en dag till en annan, så har Meddelandeprogrammet i datorn slutat fungera. Jag använder det flitigt för att svara på sms som kommer till telefonen.

 

Men nu när jag öppnar appen kommer bara en tom vit ruta upp. Smsen som kommer till telefonen kommer upp som en notis på datorn, men när jag klickar på att svara så kommer den vita rutan upp.

 

Why? Någon som kan hjälpa mig?

post-46389-0-08332600-1427960350_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan hjälpa med en säker start mot "skumma" fel som det här.

 

 

Prova en säker start och sedan starta om som vanligt innan du testar igen:

https://forum.macworld.se/topic/129367-detta-aer-saeker-start-safe-boot/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan hjälpa med en säker start mot "skumma" fel som det här.

 

 

Prova en säker start och sedan starta om som vanligt innan du testar igen:

https://forum.macworld.se/topic/129367-detta-aer-saeker-start-safe-boot/

 

 

Har nu gjort en säker start men fortfarande samma problem....!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som vet hur jag ska åtgärda detta? Mer än att återställa datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan installera systemet igen, det ger dig en ny systemmapp utan att det utanför systemmappen förändras. Du har alltså kvar dokument, filer och program. Du får en ny systemmapp genom återställningspartitionen där du väljer att installera systemet. Så länge som du inte raderar (formaterar) hårddisken så ger en systeminstallation en ny systemmapp med resten kvar. Återställningspartitionen når du genom cmd + R vid uppstart av datorn. Återställning av systemet på samma sätt som finns iPhone / iPad, det finns inte i Mac, inte på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Du kan installera systemet igen, det ger dig en ny systemmapp utan att det utanför systemmappen förändras. Du har alltså kvar dokument, filer och program. Du får en ny systemmapp genom återställningspartitionen där du väljer att installera systemet. Så länge som du inte raderar (formaterar) hårddisken så ger en systeminstallation en ny systemmapp med resten kvar. Återställningspartitionen når du genom cmd + R vid uppstart av datorn. Återställning av systemet på samma sätt som finns iPhone / iPad, det finns inte i Mac, inte på det sättet.

 

 

Så jag kan alltså återställa systemet via cmd + R, men alla dokument i pages, bilder och alla filer på datorn finns kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag installerat om systemet men det fungerar fortfarande inte..... Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...