Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internetdelning


BajaMajaN

Rekommendera Poster

Halli hallå!

När jag delar ut mitt internet via Wi-Fi ifrån min MacBook Pro (Retina, 15 tum, mitten 2014) med 10.10.2

så funkar det utan problem, till min mobiltelefon. Kör just nu mobiltbredband via usb-dongel till datorn för har ej fått fiber in i lägenheten än.

Sen när jag går och lägger mig så stänger jag ner skärmen.

Och när jag vaknar så försöker jag starta internetdelningen igen.

Men då vill den inte starta delningen.

Jag måste då starta om hela datorn för att få det att funka igen.

Ska det vara så?

 

MVH :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halli hallå!

 

När jag delar ut mitt internet via Wi-Fi ifrån min MacBook Pro (Retina, 15 tum, mitten 2014) med 10.10.2

så funkar det utan problem, till min mobiltelefon. Kör just nu mobiltbredband via usb-dongel till datorn för har ej fått fiber in i lägenheten än.

Sen när jag går och lägger mig så stänger jag ner skärmen.

Och när jag vaknar så försöker jag starta internetdelningen igen.

Men då vill den inte starta delningen.

Jag måste då starta om hela datorn för att få det att funka igen.

Ska det vara så?

 

MVH :)

Nej, det ska inte vara så. Följdfråga: Varför inte dela ut internet från telefonen istället? Beroende på modell förstås. Då behöver du bara ett abonnemang med surf. Eller skaffa en 3G/4G-router som du ansluter alla dina enheter till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På telefonen har jag bara 1GB surf på mitt abonnemang. Och jag har tyvärr en Android i nuläget (byter i september har jag för mig).

Och jag vill inte binda upp mig 24 månader för att få internet via telejacket för dom ska börja gräva till fiber innan sommaren.

Jag kör på hallon.se, där det inte är någon uppsägningstid eller bindningstid och så hade jag redan en usb-dongel som fungerar ihop med deras nät, och får 20GB att surfa för där.

Jag har inte behövts dela mitt internet förut, men nu i slutet av månaden så tänkte jag försöka dela mitt internet via datorn, för att spara det sista som finns kvar på telefonen till när jag inte är hemma.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På telefonen har jag bara 1GB surf på mitt abonnemang. Och jag har tyvärr en Android i nuläget (byter i september har jag för mig).

Och jag vill inte binda upp mig 24 månader för att få internet via telejacket för dom ska börja gräva till fiber innan sommaren.

Jag kör på hallon.se, där det inte är någon uppsägningstid eller bindningstid och så hade jag redan en usb-dongel som fungerar ihop med deras nät, och får 20GB att surfa för där.

Jag har inte behövts dela mitt internet förut, men nu i slutet av månaden så tänkte jag försöka dela mitt internet via datorn, för att spara det sista som finns kvar på telefonen till när jag inte är hemma.

:)

En router kostar några hundralappar, löser ditt problem och ger dig möjligheten att ansluta flera enheter samtidigt till din befintliga dongel och abonnemang. Routerförslag: http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/3g_4g_router/1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...