Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone laggar vid textinmatning, i alla program


diesel73

Rekommendera Poster

Apple har fortfarande inte löst det irriterande problemet med laggande textinmatning som verkar ha uppstått i höstas. Jag upplever problem med alla mina enheter - iphone6/5, ipad3 mfl. Är det någon som känner till ett sätt att komma runt? Eller är vi begränsade till att vänta tills Apple äntligen åtgärdat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycks vara i samband med iOS 8 ja. Har du inte upplevt samma problem? När jag nu skriver detta, hänger sig tangentbord och text i fyra till tio sekunder åt gången.

 

Uppståt i höstas? I och med iOS8 uppdateringen eller vad menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det tycks vara i samband med iOS 8 ja. Har du inte upplevt samma problem? När jag nu skriver detta, hänger sig tangentbord och text i fyra till tio sekunder åt gången.

 

Jag har exakt samma problem. Hade problem i höstas med iOS8 men sen efter någon uppdatering så löste det sig. Nu med 8.2 är det helt omöjligt igen. Har hittat problemet och det är Safari som gör något. Så fort Safari stängs ner helt så funkar det bra. Drar man igång Safari så hänger sig textinmatning mer eller mindre hela tiden.

 

Samma för dig med Safari av/på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma problem med laggning sedan i höstas på min iPhone6. Nu har det även dykt upp på iPad Air.

Jag hr prövat att starta om från Radera allt, och sedan lagt till den ena appen efter den andra. Laggade inte till en början, men nu efter ca 30 appar har den börjat igen (eller om det var efter uppgraderingen?).

Har prövat att stänga av iCloud och då funkar det. Problemet är att jag behöver iCloud för att synka Dator-padda-iPhone. Samt synka andra appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar funka OK när man stänger av iCloud. Skräp..

Om man stänger av Safari och använder Chrome i stället? Skulle det funka då? Och vara ansluten till iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...