Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

från Imovie projekt till att bränna på DVD


maribelle

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har skapat ett filmprojekt i Imovie på 8,4gb och det är 55min. Nu vill jag bränna det på en dvd. Tidigare år har jag exporterat men om jag förstår det rätt så heter det nu "dela". Jag har provat att dela med valet fil och det kommer upp en dialogruta var jag sparar det och har provat dokument och skrivbord. Det bildas ingen filmfil som jag kan hitta. Märkligt! Snälla hjälp mig.. nu, skulle visa filmen ikväll för ett gäng resekompisar. Nu får vi väl sitta vid datorn om det ej går att lösa. FIlmen ligger också delad i BIO och där fungerar det att spela upp. Hur kan jag bränna den??

 

Mvh

Maribelle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple vill ju komma ifrån det där med plastskivor... ;)

 

Har Din dator en dvd-brännare? I så fall borde programmet iDVD ha medföljt datorn. Exportera filmen som en vanlig fil (typ mp4) från iMovie och importera sedan filen i iDVD, där Du bränner den som en dvd.

 

Har Du en modernare tv som kan hantera usb-anslutna enheter, så blir det förstås bättre kvalitet om Du sparar filen på ett usb-minne och spelar upp filmen därifrån. Dvd är ju ändå ganska lågupplöst i jämförelse med vad som finns numera.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...