Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur jag mår idag-tråden


Alix
 Share

Rekommendera Poster

Min nacke blev betydligt bättre av att helt skippa kudden.

 

Sov mycket gott inatt så det blir träning igen ikväll. I februari tänker jag återgå till de effektiva pull-ups efter några månader med inflammerad vänsteraxel som nu känns helt läkt. Skankera får vila i några dagar till efter en träningsrunda för en vecka sedan som visade sig bli för brutal. 

 

Jag funderar på om en pull-up  med bröstet först upp till stången istället för hakan först. Det som smärtade mest med inflammationen var att hålla armarna rakt upp. Med bröstet först blir det mer med armar framåt, relativt sett. 

 

Jag kommer aldrig att sluta träna och tänker åldras frisk och med värdighet, inte som ett vårdpaket. Träningen jag nu gör är det effektivaste sättet jag vet om.

 

18CA82C6-C687-40D0-A655-ACF635D00B5E.jpeg

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uschiamej, plötsligt fick jag hjärtklappning medan jag skulle somna. Så jag har tagit piller (betablockerare och lugnande). Men dagen har varit udda. Jag gick i skoskydd, skyddsmask och kirurghandskar och heltäckande kläder genom en genomsotig källarkorridor idag. Surrealistiskt. Jag har aldrig drabbats av brand förut. Och jag har noll stresstolerans. Så jag ska se lite tv och vänta på att pillrena verkar. Det är som det är, med min stresskänslighet. Jag går dessutom och väntar på slutligt beslut angående skuldsanering, en process som påbörjades i augusti ifjol. Det är i praktiken klart, men innan jag får papperet i min hand så ligger det och gnager. Som en byråkratisk bakgrundsstrålning. Nä, nu lite tv och örtte till det. ^_^

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket snack om hur farligt och smittsamt corona  är..

 

Har inte tagt skada av det...haft det i många år..

 

 

 

Skärmavbild 2020-02-01 kl. 12.25.50.jpg

Redigerad av Pocahontas
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har något så ovanligt som muskelvärk i ryggen, speciellt i övre delen på grund av att hel och frisk som man är igen från axelinflammationen så har jag börjat träna pull-ups igen. Det går segt och presterar inte alls lika bra som för några månader sedan men är säker på att styrkan och uthålligheten snabbt kommer tillbaka. grin.gif
 

bar.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har träningsvärk i armarna. Det har jag aldrig haft förut. Det tyder på snabb tillväxt av muskler, senor och fästen. ??

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Alix säger:

Psykiskt mår jag bra, för att vara jag. ^_^ 

:galetglad: 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, iMarc säger:

Ska strax iväg till gymmet, idag blir det 18kg-hantlar för biceps och 55kg skivstång för bröst. 

Å, fy vilken tung skivstång, den jag har på gymmet väger bara 20 kilo. Men jag lägger på vikter i stället.

 

 

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Å, fy vilken tung skivstång, den jag har på gymmet väger bara 20 kilo. Men jag lägger på vikter i stället.

 

 

 

:hihihi:

Anade det skulle komma den kommentaren :)  Den väger också 20kg, gick lite trögt idag, skulle valt gröt till frukost istället. 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Svolder säger:

Jag lade om träningen lite på gymmet för några dagar sedan och sitter också med träningsvärk i armar och axlar. Jag förstår inte riktigt vad den kan komma sig av, för muskler har jag inga. Det måste vara senorna. Senfärdig har jag alltid varit.

Sen när då? Sen alltid! :D 

 

Jag tränar lättare nu. Det går fram och tillbaka. Det blir tyngre nästa vecka. Jag anpassar mig till dagsformen, har ingen brådska att nå målen. Jag har hela livet på mig... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Svolder säger:

Det enda målet jag har med träningen är att uppnå evigt liv, så jag har god tid på mig.

Eller snarare, jag vill kunna fortsätta att inte vara diabetiker, det var ingen rolig period i somras så kass värden jag hade då. Nu är jag "frisk" och har all anledning att lägga timmar på gymmet för att fortsätta vara det. Muskler, utseende, whatever, struntar jag i - man får ingen vidare strandprofil som pensionär ändå. Det enda som är viktigt är musklernas förmåga att ta upp glukos ur blodet.

Jag håller med*, men med tillägget att styrketräningen faktiskt gör att jag känner mig stabilare och mer rakryggad, kraftfullare, vilket känns bra för självförtroendet. Att jag är en ful gubbe vet jag redan, det kan jag inte göra något åt.

 

*Alltså att det generellt handlar om hälsan.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, Alix säger:

Jag håller med*, men med tillägget att styrketräningen faktiskt gör att jag känner mig stabilare och mer rakryggad, kraftfullare, vilket känns bra för självförtroendet. Att jag är en ful gubbe vet jag redan, det kan jag inte göra något åt.

 

*Alltså att det generellt handlar om hälsan.

Självuppfattningen är ofta förfärande negativ och ej med verkligheten överensstämmande.
Viktigt att jobba med självbilden därför att den har en inverkan på välbefinnandet, även på resultaten av träning och annat arbete.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, mikaellq säger:

Självuppfattningen är ofta förfärande negativ och ej med verkligheten överensstämmande.
Viktigt att jobba med självbilden därför att den har en inverkan på välbefinnandet, även på resultaten av träning och annat arbete.

Ta det inte så allvarligt. Det gör inte jag. :pusspadig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Alix säger:

Ta det inte så allvarligt. Det gör inte jag. :pusspadig:

Bara för att vara säker... :D 
Själv SKITER jag i vad jag själv tror om min förmåga att attrahera kvinnor och tränar enbart för välbefinnandet. Det var ju så det började, jag mådde inte alls bra och sökte vägar ur illamåendet. Träningen har hjälpt KRAFTFULLT men på sätt som jag från början inte var medveten om. Som att skallen är tyst när jag håller på.

Min inflammerade vänsteraxel har läkt och jag har jobbat nu på tekniken för pull-ups och flyger upp till stången igen trots mina 104 kg. Det känns förbannat bra måste jag säga. :evilgrin:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag nattsuddar. Jag inväntar effekten av lugnande medicin och hjärtdämpande medicin. På grund av stress har jag ganska jobbiga extraslag på hjärtat. Stressen i sig beror på olika saker. Både positiva och negativa. Och de senaste dagarna har varit ganska intensiva. Idag fick jag mer eller mindre bekräftat att alla mina tre barn kommer att börja studera till hösten och därmed flytta hemifrån. Det känns både bra och dåligt. Jag kommer att sakna dem. Men andra möjligheter dyker då upp. I maj ska jag åka till Grekland med min son. Min äldsta dotter åker också dit fast lite tidigare. Och i juni tar min yngsta dotter studenten. Skuldsanering har jag redan fått. Det mesta av allt det här är väldigt positivt men det spelar ingen roll vad gäller stress. Även det som är bra men är en större förändring är stressande. Jag måste hitta på något kul. Kanske ska jag åka in till stan och slå på stort och äta lunch med buffé. Just nu ser jag tv och dricker örtte. Ta det lugnt ni andra nattsuddare som läser detta. :kramis:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Ta det lugnt ni andra nattsuddare som läser detta. :kramis:

Nattsuddare har jag aldrig varit. Men jag har börjat vakna tidigt på morgnarna av någon anledning. :) 

Och, ja, jag tar det lugnt i alla fall. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Svolder säger:

Det är alldeles för lätt för mig att vända på dygnet,

Seriefiguren Nemi blir tillfrågad av kompisen Cyan om Nemi fortfarande vänder på dygnet.

-Ja, fast i morgon måste jag gå upp klockan 6.

-Varför så tidigt?

-Affären stänger klockan 7.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Svolder säger:

Det är ansträngande att bli gammal

Sven-Bertil Taube sa att en gammal vän till honom sagt:

"Att bli gammal är inget för lipsillar."

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, Pocahontas säger:

Vi ska nog inte oroa oss för "Coronaviruset" 

"inte mer dödlig än vanlig säsongsinfluensa" 

 

https://www.nyteknik.se/samhalle/det-har-vet-vi-om-coronaviruset-6985117

Nej, det är trist att den där Björn Olsen försöker skrämma upp folk för att (antagligen) vinna inflytande vad gäller resurser till infektionssjukvården. Igår påstod han att en tredjedel av de insjuknade hamnade på sjukhus. Det är en tiondel. Vad vi däremot bör oroa oss för är alla drakoniska åtgärder i uppskrämda länder. Plus börsfall, om man har sådant att ta hänsyn till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Alix säger:

Jag nattsuddar. Jag inväntar effekten av lugnande medicin och hjärtdämpande medicin. På grund av stress har jag ganska jobbiga extraslag på hjärtat. Stressen i sig beror på olika saker. Både positiva och negativa. Och de senaste dagarna har varit ganska intensiva. Idag fick jag mer eller mindre bekräftat att alla mina tre barn kommer att börja studera till hösten och därmed flytta hemifrån. Det känns både bra och dåligt. Jag kommer att sakna dem. Men andra möjligheter dyker då upp. I maj ska jag åka till Grekland med min son. Min äldsta dotter åker också dit fast lite tidigare. Och i juni tar min yngsta dotter studenten. Skuldsanering har jag redan fått. Det mesta av allt det här är väldigt positivt men det spelar ingen roll vad gäller stress. Även det som är bra men är en större förändring är stressande. Jag måste hitta på något kul. Kanske ska jag åka in till stan och slå på stort och äta lunch med buffé. Just nu ser jag tv och dricker örtte. Ta det lugnt ni andra nattsuddare som läser detta. :kramis:

Själv så blev det en helt sömnlös natt pga stress och oro. Är så trött idag så jag orkar knappt röra mig och hålla balansen när jag går. Bara att skriva detta inlägg var extremt jobbigt. 

  • Ledsen 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Pocahontas säger:

Vi ska nog inte oroa oss för "Coronaviruset" 

"inte mer dödlig än vanlig säsongsinfluensa" 

 

https://www.nyteknik.se/samhalle/det-har-vet-vi-om-coronaviruset-6985117

Lite värre än en vanlig förkylning kanske, jobbig men ofarlig för de flesta som är friska och starka i övrigt. Jag själv har drabbats av en influensa för ett tiotalet år sedan som var fullständigt vidrig att genomlida och kan förstå om de svagaste individerna inte orkar med det och i vissa fall avlider medan jag blev frisk på ett par veckor.

Treo var en välsignelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade influensa för 15 år sedan ungefär och var helt utslagen av feber i nästan en vecka. Jag bara sov och drack vatten. Jag slipper gärna upprepa den upplevelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...