Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur jag mår idag-tråden


Alix
 Share

Rekommendera Poster

2019-03-07 på 10:40, Alix säger:

Oj. Jag skulle inte ha ökat vikterna så pass. Natten var eländig. Svårt att somna och ständiga uppvaknanden och fullt med mardrömmar och drömmar. Jag tycker mig minnas att detta har hänt förr. Synd att jag har så kasst minne. :totaltgalen:

I morgon lägger jag på mindre... :pinch:

Jag återgick idag till gamla vikten. Då blir det i snitt den nya vikten... :D På måndag lyfter jag faktiskt den nya snittvikten... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
38 minuter sedan, Alix säger:

Jag återgick idag till gamla vikten. Då blir det i snitt den nya vikten... :D På måndag lyfter jag faktiskt den nya snittvikten... :totaltgalen:

Det blir jobbigt för kroppen när man ansträngt sig lite mer. Jag sover oroligt jag också då.

Men tycker ändå att ansträngning och besvär är värt att stå ut med för bättre styrka, flexibilitet, tystare sinne och bättre hälsa.

Men sömnen är avgörande viktigt för att må bra, viktigare än det andra till och med.

Redigerad av mikaellq
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, mikaellq säger:

Det blir jobbigt för kroppen när man ansträngt sig lite mer. Jag sover oroligt jag också då.

Men tycker ändå att ansträngning och besvär är värt att stå ut med för bättre styrka, flexibilitet, tystare sinne och bättre hälsa.

Men sömnen är avgörande viktigt för att må bra, viktigare än det andra till och med.

Det gör du rätt i!

Men för egen del måste jag balansera detta med min relativt massiva psykiska ohälsa.

Det är svårt att göra jämförelser, men en natt med dålig sömn för mig ger mig en dag som andra skulle betrakta som närmast olidlig. Å andra sidan är jag van och vet hur jag ska hantera det.

Ena delen av mig säger att jag ska ge upp och att det inte är någon idé med någonting. Den andra delen säger att livet är värt att leva och att jag ska ta nya tag.

Jag gör alltid som den andra delen säger åt mig. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Mitt ute på promenaden idag högg det till i höger underben, på insidan nedom vaden. Aj. Kunde knappt ta ett steg efteråt. Aj. Efter lite vila blev det lite bättre och jag kunde linka hemåt. Nyss högg det till igen, på väg från fåtölj till kök. Så där har det gjort några gånger idag. Det är inget ställe jag känner igen som värker. Håhåjaja... Och jag som ska lyfta skrot i morgon. Behöver benen när jag ska genomföra stående rodd. I värsta fall tappar jag skivstången. Men jag ska i alla fall försöka! ??‍♂️

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, Alix säger:

Mitt ute på promenaden idag högg det till i höger underben, på insidan nedom vaden. Aj. Kunde knappt ta ett steg efteråt. Aj. Efter lite vila blev det lite bättre och jag kunde linka hemåt. Nyss högg det till igen, på väg från fåtölj till kök. Så där har det gjort några gånger idag. Det är inget ställe jag känner igen som värker. Håhåjaja... Och jag som ska lyfta skrot i morgon. Behöver benen när jag ska genomföra stående rodd. I värsta fall tappar jag skivstången. Men jag ska i alla fall försöka! ??‍♂️

Kan bero på förkylningsvirus. Har själv haft smärta i sätesmuskeln på samma ställe hela tiden men som nu går över i takt med att även förkylningen går över.

LÄNGTAR efter att få börja träna på allvar igen! Vad skönt det är! Jag har till och med "våta" fantasier om det nu. Va knäpp man är... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mikaellq säger:

Kan bero på förkylningsvirus. Har själv haft smärta i sätesmuskeln på samma ställe hela tiden men som nu går över i takt med att även förkylningen går över.

LÄNGTAR efter att få börja träna på allvar igen! Vad skönt det är! Jag har till och med "våta" fantasier om det nu. Va knäpp man är... :hihihi:

Fast jag är inte förkyld. Har inte varit heller, på evigheter. Jag tror det beror på överansträngning efter att jag slutade promenera i tre veckor. De andra musklerna och ledbanden kanske inte har tålt det.
Ja, visst måste vi få träna! Annars blir vi galna! :totaltgalen:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, Alix säger:

Annars blir vi galna!

Vad då "blir"?  :devil: 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, Alix säger:

Mitt ute på promenaden idag högg det till i höger underben, på insidan nedom vaden. Aj. Kunde knappt ta ett steg efteråt. Aj. Efter lite vila blev det lite bättre och jag kunde linka hemåt. Nyss högg det till igen, på väg från fåtölj till kök. Så där har det gjort några gånger idag. Det är inget ställe jag känner igen som värker. Håhåjaja... Och jag som ska lyfta skrot i morgon. Behöver benen när jag ska genomföra stående rodd. I värsta fall tappar jag skivstången. Men jag ska i alla fall försöka! ??‍♂️

Benet höll! Kanske kramp? Jag känner av det hela tiden. Första steget efter att ha suttit, då hugger det till. Sedan släpper det nästan. Knepigt. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Alix säger:

Benet höll! Kanske kramp? Jag känner av det hela tiden. Första steget efter att ha suttit, då hugger det till. Sedan släpper det nästan. Knepigt. :fundersam:

Sitt inte så mycket då! Var aktiv!

Enda anledningen till att jag varit lat och stillasittande ett par veckor är förkylningen.
Den börjar dock gå över. Ingen rinnande näsa, halsen skaver inte längre och rösten har kommit tillbaka. Underbart! Så på måndag sätts det fart igen! Härliga träning som jag saknat så mycket likt en god vän!

Jag provade lite grand innan förkylningen och verkar vara lika stark och uthållig som vanligt trots all vila. Men nu har jag fått nog av det!
Det ska även bli härligt med promenader uppför berget med systemkameran i högsta hugg nu när det våras. Min iPhone har även visat sig vara ett utmärkt verktyg för att spela in ljud som fågelsång och annat. :) 

 :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, mikaellq säger:

Sitt inte så mycket då! Var aktiv!

Enda anledningen till att jag varit lat och stillasittande ett par veckor är förkylningen.
Den börjar dock gå över. Ingen rinnande näsa, halsen skaver inte längre och rösten har kommit tillbaka. Underbart! Så på måndag sätts det fart igen! Härliga träning som jag saknat så mycket likt en god vän!

Jag provade lite grand innan förkylningen och verkar vara lika stark och uthållig som vanligt trots all vila. Men nu har jag fått nog av det!
Det ska även bli härligt med promenader uppför berget med systemkameran i högsta hugg nu när det våras. Min iPhone har även visat sig vara ett utmärkt verktyg för att spela in ljud som fågelsång och annat. :) 

 :galetglad:

Jag kom precis in från en promenad... Jag har bland annat spelat in en koltrast som sjöng... Med min Iphone...

Bra att du kryar på dig! :) 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Jag kom precis in från en promenad... Jag har bland annat spelat in en koltrast som sjöng... Med min Iphone...

Bra att du kryar på dig! :) 

Posta gärna hur den lät, koltrasten. Jag vet att den kan vara ganska avancerad. Nästan som om den "pratar". Mycket fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Posta gärna hur den lät, koltrasten. Jag vet att den kan vara ganska avancerad. Nästan som om den "pratar". Mycket fint!

Jag ska göra en liten film och lägga upp den på YouTube. Sedan postar jag den här.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Svolder säger:

170 arbetsdagar till pensionen... det känns som en evighet, även om det borde vara överblickbart...

Det fixar du! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Svolder säger:

170 arbetsdagar till pensionen... det känns som en evighet, även om det borde vara överblickbart...

Snart dags att köpa ett måttband då. :)

(Och klippa av en cm i taget, som man gjorde i väntan på muck.)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

I måndags orkade jag inte fullfölja repetitionerna i tyngdlyftningen. Kroppen är rejält trött. Jag har ont lite här och där, som vanligt. Därför har jag bestämt mig för att vila från tyngdlyftningen tills på måndag. Men jag kommer ändå att röra mig. Idag får det bli en liten cykeltur, förhoppningsvis blir det vårvarmt nog. I morgon ska jag vårstäda i naturskyddsföreningens ”lokal”; Karlagården. Samla kvistar och dylikt. No rest for the wicked.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt mig för att ta semester från träningen. En sabbatsvecka. I stället ska jag gå omkring på stan och bete mig urbant. Eftersom det är Borås vet jag att träningsveckan och tillvaron i Viskafors kommer att bli efterlängtade.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, Alix säger:

Jag har bestämt mig för att ta semester från träningen. En sabbatsvecka. I stället ska jag gå omkring på stan och bete mig urbant. Eftersom det är Borås vet jag att träningsveckan och tillvaron i Viskafors kommer att bli efterlängtade.

Jag har spenderat en hel del av min ungdom i Borås men usch fy å blä ändå.

Känner igen det där om att längta även jag tar pauser, speciellt när kroppen sagt ifrån och längtar snabbt jag också. Vad gör man inte för att lirka med ett trilskande sinne? :D 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Jag har bestämt mig för att ta semester från träningen. En sabbatsvecka. I stället ska jag gå omkring på stan och bete mig urbant. Eftersom det är Borås vet jag att träningsveckan och tillvaron i Viskafors kommer att bli efterlängtade.

Inte för att jag gillar djur i bur osv. Men har alltid som barn tyckt om att besöka Borås djurpark. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Inte för att jag gillar djur i bur osv. Men har alltid som barn tyckt om att besöka Borås djurpark. 

Var där som barn med syskon och mor & far 60 och 70-tal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när man är frisk från vinterförkylningen så blir det att köra hårt med träningen igen. Duger inte att vara lat. Går skapligt bra trots en längre paus. Ska köra hårt i en vecka för att försöka snabbt komma över den initiala trögheten. :evilgrin:

Våren är kall men ändå här nu. Perfekt för att komma i form igen. Sommaren lär bli lika plågsamt varm igen så nu gäller det! yes.gif

Vänsteraxeln smärtar igen men vet att det går över. :w00t:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mår bra idag efter en god natts sömn. Kändes helt rätt att köra hårt med träningen idag, för att underhålla min goda hälsa.

Breda pull-ups smärtar i vänsteraxeln idag med men inte värre än att jag lyckats prestera bättre med 13+12+7 med kort paus mellan idag. Ska köra slut på mig själv i morgon också och räknar kallt med att komma ett steg närmare gammalt rekord på 18.
Jag kör hela kroppen varje gång eftersom jag vet att det ger bäst resultat då kroppen mest kraftfullt tvingas till att stärka sig själv genom naturlig hormonutsöndring.

Jag sover gott på nätterna och äter som tio svultna vargar. Hmm... ska kanske pallra mig iväg för en kebabtalrik kanske... :fundersam:

DSC_0415.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinterkräksjukan hela natten. :sick:

Totalt orkeslös hela dagen. :( 

Blir nog bra i morgon. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, Telly82 säger:

Vinterkräksjukan hela natten. :sick:

Totalt orkeslös hela dagen. :( 

Blir nog bra i morgon. :) 

:hihihi:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett ytterst störigt Facebookinlägg* fick mig att helt tappa sömnigheten och bli irriterad i stället. Så nu har jag ätit en macka, sett tv och surfar. Det får bli en tablett Lugn® om det ska fortsätta så här. Men nu gäspar jag i alla fall...

 

*Beroende på svar så hänger den där ”vännen” förbenat löst. Det är inte första gången heller... <_< 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...