MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Alix

Hur jag mår idag-tråden

Rekommendera Poster

I förra veckan ramlade jag efter att ha halkat på en isfläck som låg gömd under snön. Studsade dock närmast upp, borstade av mig snön och fortsatte med min styrkegång som om inget hade hänt.

Fel beslut. Att inte känna efter ordentligt.

Jag har nämligen sträckt mig på utsidan av höger fot. Smärtan kommer och går, men om jag inte vilar så lär det stanna kvar. Jag har så förtvivlat svårt för att vila!

Jag får tvinga mig till fler ostbågar och mer Top Gear...

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan, Alix säger:

I förra veckan ramlade jag efter att ha halkat på en isfläck som låg gömd under snön. Studsade dock närmast upp, borstade av mig snön och fortsatte med min styrkegång som om inget hade hänt.

Fel beslut. Att inte känna efter ordentligt.

Jag har nämligen sträckt mig på utsidan av höger fot. Smärtan kommer och går, men om jag inte vilar så lär det stanna kvar. Jag har så förtvivlat svårt för att vila!

Jag får tvinga mig till fler ostbågar och mer Top Gear...

Skaffa broddar vetja. Nästa kängor jag tänker inhandla är ett par mä inböggd spik. :ThumbsUp:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, mikaellq säger:

Skaffa broddar vetja. Nästa kängor jag tänker inhandla är ett par mä inböggd spik. :ThumbsUp:

Det hade inte hjälpt med broddar (snö på glansis). Fast idag kändes foten bättre så jag tog en lite raskare promenad. :) 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
31 minuter sedan, Alix säger:

Det hade inte hjälpt med broddar (snö på glansis). Fast idag kändes foten bättre så jag tog en lite raskare promenad. :) 

Plåtskruv från insidan av skon, variabelt utstick på ca 10 mm, kan justeras beroende på väglaget. Passa dig bara för att gå in med skorna, de lär fastna i hallparketten. :totaltgalen:

Redigerad av Svolder
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2019-01-25 på 14:55, Svolder säger:

Plåtskruv från insidan av skon, variabelt utstick på ca 10 mm, kan justeras beroende på väglaget. Passa dig bara för att gå in med skorna, de lär fastna i hallparketten. :totaltgalen:

Skruvskallarna inne i skon fungerar utmärkt som zonterapi!

:hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har sällan ångest numera. Skönt! Rastlös är jag nästan alltid och ängslig kan jag bli, men det kräver ingen medicin. Igår när jag skulle lägga mig fick jag dock väldigt ont i magen. Det strålade ut i ryggen också. Får det emellanåt. Vet inte riktigt vad det är, men jag har lite känslig mage. Jag misstänker den Proviva jag drack igår. Sådan brukar jag inte konsumera. Ironiskt att det som ska hjälpa magen visar sig stjälpa magen? Nåväl, idag är det bra igen. Just nu laddar jag upp inför att lyfta skrot. Om bara några dagar ska vikten ökas! Och jag som är så trööööötttt... :D 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har stukat handled och skadade muskler kring ett revben sedan ett fall för två veckor sen samt ömma muskler och knasiga kotor, känns framförallt när jag är ute med hunden och går långa sträckor, då strålar smärta ut från ryggen efter en stund. Högerhanden har jag i en stödskena så jag jobbar långsammare nu, men funkar ok. Det snöar ute och är blankis under snön, men jag har vintersulor under skorna. :) Är glad att jag jobbar mycket hemifrån, det trivs jag med. Värme i huset, bredband, och ser snön... fast jag måste skotta snart. Det ser jag inte fram emot för jag har ont... Men jag väntar in i det längsta. :) Och en hund som sover på mina fötter. Det är gott just nu. :) Så ömsom vin, ömsom vatten. :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra dag idag. Sov helt okej. Såg tv. Gick och lyfte skrot. Datorpill. Lagade lunch. Tog promenad. Vilade middag. Ena dottern kom på besök. Pizza och film. Te och fika. Har skottat snö tre gånger. Foten hindrar mig ännu från längre promenader. Men jag börjar tycka om att både fot och väder hindrar mig från en massa svettiga fotgängarpass. Senvinterlättjan har träffat mig med full kraft. Just nu lyssnar jag på Plini:P 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
46 minuter sedan, Alix säger:

Bra dag idag. Sov helt okej. Såg tv. Gick och lyfte skrot. Datorpill. Lagade lunch. Tog promenad. Vilade middag. Ena dottern kom på besök. Pizza och film. Te och fika. Har skottat snö tre gånger. Foten hindrar mig ännu från längre promenader. Men jag börjar tycka om att både fot och väder hindrar mig från en massa svettiga fotgängarpass. Senvinterlättjan har träffat mig med full kraft. Just nu lyssnar jag på Plini:P 

Nästan en poetisk genomgång av dagens aktiviteter. Speciellt det där om senvinterlättjan känner jag igen. Undvik dock det där med att vila middag. Sketasvårt att somna på kvällen då, åtminstone för mig.
LED-lampan med ett sådant vitt ljus håller mig pigg på dagen och sover som ett barn på natten. Alternativt att vara ute länge när det är ljust. Det ska nog gå att ta sig igenom denna vintern också. :) 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
30 minuter sedan, mikaellq säger:

Nästan en poetisk genomgång av dagens aktiviteter. Speciellt det där om senvinterlättjan känner jag igen. Undvik dock det där med att vila middag. Sketasvårt att somna på kvällen då, åtminstone för mig.
LED-lampan med ett sådant vitt ljus håller mig pigg på dagen och sover som ett barn på natten. Alternativt att vara ute länge när det är ljust. Det ska nog gå att ta sig igenom denna vintern också. :) 

Ingen tupplur, bara vila. Jag ser till att vara ute varje dag för att få ljus. Tittar upp mot himlen. Det bländar nästan lite grann nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vaknade halvåtta idag. Trodde inte att vara värkfri skulle göra sådan stor skillnad för nattsömnen. Har haft värk i en tand i flera år men vant mig vid det eftersom tandläkaren sagt sig inte kunnat se något fel på den. :fundersam:
Men i fredags fick jag nog och beställde tid och fick det fixat igår. Hade vansinnigt ont även efteråt men som gick över efter någon timme. HÄRLIGT! :galetglad:
Rotfyllningen kostade dock många skjortor. 4600 spänn efter statlig tandvårdsstöd  på 1600 dragits av! Fruktansvärt! :chock: Så nu har jag ont i plånboken istället. :stjarnsmall:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
55 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag vaknade halvåtta idag. Trodde inte att vara värkfri skulle göra sådan stor skillnad för nattsömnen. Har haft värk i en tand i flera år men vant mig vid det eftersom tandläkaren sagt sig inte kunnat se något fel på den. :fundersam:
Men i fredags fick jag nog och beställde tid och fick det fixat igår. Hade vansinnigt ont även efteråt men som gick över efter någon timme. HÄRLIGT! :galetglad:
Rotfyllningen kostade dock många skjortor. 4600 spänn efter statlig tandvårdsstöd  på 1600 dragits av! Fruktansvärt! :chock: Så nu har jag ont i plånboken istället. :stjarnsmall:

Bra att du slipper värken! :) 

Jag tog en frisktandvårdsförsäkring för några år sedan. Den kostar 125 kronor i månaden. Tack vare den slipper jag eventuella stora och oväntade utgifter. :yeahbaby:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag var jag ute och gick över lunchen med min lilla håriga vän med fyra ben, härligt i solen! Och kallt... Det har varit plusgrader i en vecka men nu var det plötsligt vinterkyla igen. Och det kom snö igår kväll. Riktigt vackert ute. Njuter av den... I morgon ska allt försvinna och bli blött och sörjigt igen... 

Jobbar hemma och sliter med ett uppdrag... Så vad gör jag här? Haha... Tépaus. :)
Nu dags att jobba igen... 
Behöver skaffa mig bättre lurar för jag jobbar med ett transkriberingsuppdrag och de jag har (Urbanista) skaver mot mina läsglasögon/datorglasögon. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2019-02-12 på 08:47, mikaellq säger:

Rotfyllningen kostade dock många skjortor.

Intressant metamorfos av uttrycket kosta skjortan. För betydelsen av kosta skjortan är säkert att ”man får betala ända in på skinnet” eller att man betalar med det sista man har; inte att skjortan i sig skulle vara speciellt värdefull – typ en Eton Diamond Shirt

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
27 minuter sedan, KMN säger:

Intressant metamorfos av uttrycket kosta skjortan. För betydelsen av kosta skjortan är säkert att ”man får betala ända in på skinnet” eller att man betalar med det sista man har; inte att skjortan i sig skulle vara speciellt värdefull – typ en Eton Diamond Shirt

Uttrycket uppstod nog när kläder var dyra och människan var fattig. Så mikaellq har moderniserat det! :D 

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, KMN säger:

Jag är ingen lingvist så jag tänker inte specifikt på sådana detaljer mer än ett försök att skriva underhållande. Fler än jag har förstått detta och gör likadant så att det blir roligare att komma hit. Inte bara det tekniska alltså... :ThumbsUp:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, mikaellq säger:

Jag är ingen lingvist så jag tänker inte specifikt på sådana detaljer mer än ett försök att skriva underhållande. Fler än jag har förstått detta och gör likadant så att det blir roligare att komma hit. Inte bara det tekniska alltså... :ThumbsUp:

Ambitionen att skriva underhållande är hedervärd!

• Gilla 1
  • Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu