MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Alix

Hur jag mår idag-tråden

Rekommendera Poster

Uppstressad av att ha hjälpt brorsan med hans internet via telefon, vid ett flertal tillfällen på senare tid, och stöttat syrran med hennes pågående skilsmässa, närmast dagligen i veckor nu, så stirrar jag ned i avgrunden, och den glor stint tillbaka. Vid sådana här tillfällen inser jag i hur djävla dåligt skick jag är, och varför jag inte alls borde utsätta mig för stress (definierat som yttre, och andras, krav på prestation). Men att ha nära och kära kan inte vara utan stress, så är det bara. Man kan inte sluta leva med mindre än att sluta leva... :pinch: 

• Ledsen 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan kommer sonen snart förbi med gött käk. Och ett halvt piller tog udden av eländet i eftermiddags. Plus jag har glass! ^_^ 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här en som inte mår så bra :-)

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick ett getingstick alldeles under vänster öga i lördags. Värkte lite som det brukar göra men inte värre än att det gick att ignorera. En lättare svullnad kom strax efter men bara lite. Sedan nästa dag var hela vänstra ansiktet uppsvullet och jag kunde knappt se med ögat nästan helt blockerad av svullnaden.

Idag måndag två dagar efteråt har svullnaden gått ner en del och lustigt nog sjunker ner till kinden från ögat efter ett par timmar i upprätt läge. Känner dessutom yrsel, snurrar i bollen lite grand som sjukvårdsrådgivningen tycker är tillräckligt för att söka sig till sjukhuset. Jag för min del tror att det är normalt och tänker härda ut någon dag till. Fortsätter det att bli bättre så får kroppen klara sig själv. Har bara smörjt in kinden i hydrokortison på kvällen.

IMG_0174.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, mikaellq säger:

Fick ett getingstick alldeles under vänster öga i lördags. Värkte lite som det brukar göra men inte värre än att det gick att ignorera. En lättare svullnad kom strax efter men bara lite. Sedan nästa dag var hela vänstra ansiktet uppsvullet och jag kunde knappt se med ögat nästan helt blockerad av svullnaden.

Idag måndag två dagar efteråt har svullnaden gått ner en del och lustigt nog sjunker ner till kinden från ögat efter ett par timmar i upprätt läge. Känner dessutom yrsel, snurrar i bollen lite grand som sjukvårdsrådgivningen tycker är tillräckligt för att söka sig till sjukhuset. Jag för min del tror att det är normalt och tänker härda ut någon dag till. Fortsätter det att bli bättre så får kroppen klara sig själv. Har bara smörjt in kinden i hydrokortison på kvällen.

IMG_0174.jpg

Sammantaget går det nog över, ja. Vad gäller allergi ska man passa sig för anafylaktisk chock/andningshinder. Jag vet inte om du är allergisk, du kanske borde kolla det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 minuter sedan, Alix säger:

Sammantaget går det nog över, ja. Vad gäller allergi ska man passa sig för anafylaktisk chock/andningshinder. Jag vet inte om du är allergisk, du kanske borde kolla det.

Jag har aldrig lidit av allergier i hela mitt liv. Det är därför jag tycker det vore så konstigt om min kropp reagerade allergiskt på ett litet getingstick. Jag har blivit attackerad av getingar många gånger förr och mest fått svullnad klåda som myggbett på steroider. Inte värre alltså.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag har aldrig lidit av allergier i hela mitt liv. Det är därför jag tycker det vore så konstigt om min kropp reagerade allergiskt på ett litet getingstick. Jag har blivit attackerad av getingar många gånger förr och mest fått svullnad klåda som myggbett på steroider. Inte värre alltså.

Förra året blev jag allergisk mot björkpollen.

• Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, Alix säger:

Förra året blev jag allergisk mot björkpollen.

Kan komma med åldrandet ja. Tyvärr. Jo, jag är vaksam, SKA pallra mig iväg till sjukhuset om det inte fortsätter stadigt bli bättre eller om nya konstiga symptom dyker upp.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu