Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur jag mår idag-tråden


Alix
 Share

Rekommendera Poster

Jag har fortfarande utsättningssymtom. Det har gått en vecka sedan jag tog sista dosen Lyrica. Idag känner jag mig allmänt krasslig med en och annan "hot flash". Det kan ske vid utsättning. Motion dämpar symtomen men jag behöver vila kroppen, och sover inte helt optimalt, så jag måste ta det lugnt. Lägger mig nog på soffan en stund efter att ha hängt lite tvätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fortfarande utsättningssymtom. Det har gått en vecka sedan jag tog sista dosen Lyrica. Idag känner jag mig allmänt krasslig med en och annan "hot flash". Det kan ske vid utsättning. Motion dämpar symtomen men jag behöver vila kroppen, och sover inte helt optimalt, så jag måste ta det lugnt. Lägger mig nog på soffan en stund efter att ha hängt lite tvätt.

 

Ja, det låter väl som en bra plan :geros:

 

Tänker själv inte göra för många knop idag utan vila upp mig för att ha barnen en eller flera dagar nu i början av veckan dagtid när de ändå har påsklov :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, det låter väl som en bra plan :geros:

 

Tänker själv inte göra för många knop idag utan vila upp mig för att ha barnen en eller flera dagar nu i början av veckan dagtid när de ändå har påsklov :crossfingers:

Tack, och det gör du rätt i. Jag ska äta lite lunch först, och sedan hälla mig på soffan. Att försöka vila hungrig är inte så lyckat.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, vila funkar inte. Ligger bara här och tänker på gammalt elände. Dessutom låter tvättmaskinen... Jag ska ta en promenad i stället. Syn- och hörselintrycken brukar då ta över. Hör ändå gråsparvarna bråka. Då kan jag titta på dem också. Men vad trött jag är! Ikväll får det bli "fusk" med en Propavan. Rom byggdes inte på en dag, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ögonen är som springor och det svider i skallen efter några timmars härlig samvaro med sonen och kompani. Visst är det härligt med dem men man blir också trött. Träffade en av mina bulgarvänner idag. Han var inte så glad då Donau svämmat över och skadat många hus i hans hemtrakter och dottern låg på sjukhus. Mycket viftande och hackande på alla möjliga språk plus en Androidapp som tolkar hjälper. Lite kaffe och kramar hjälper för stunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft på det stora hela ett par bättre dagar, vilket är otroligt skönt. Inte så mycket ångest och negativa tankar utan känt mig lite gladare.

 

Dock vill jag inte påstå att jag är piggare och har mer ork, nästan tvärt om. Troligtvis har det samband med att jag ökat doseringen jag tar att sova på och även om jag får ungefär samma mängd nattsömn så är jag inte lika utvilad när jag vaknar utan jag får lägga mig för att få minst en timme till på soffan under morgonen/förmiddagen för att alls komma igång. Att direkt somna om i sängen är ingen bra idé, det leder ofelbart till kallsvettningar/ångestframkallande drömmar.

 

Märkte i morse att jag knappt kunde stava så snurrig och trött jag var den stunden jag var uppe innan jag kraschlandade i soffan och fick en timme till och nu ca två-tre timmar senare så börjar jag bli människa igen...

 

Måste fundera ut hur jag kan få ordning på det eftersom jag har en bestämd tid med chefen på jobbet på torsdag vid 09-tiden, men är jag såhär så ska jag under inga omständigheter ge mig ut på vägarna så tidigt.... :stjarnsmall: I värsta fall får jag avboka mötet (igen) <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft på det stora hela ett par bättre dagar, vilket är otroligt skönt. Inte så mycket ångest och negativa tankar utan känt mig lite gladare.

 

Dock vill jag inte påstå att jag är piggare och har mer ork, nästan tvärt om. Troligtvis har det samband med att jag ökat doseringen jag tar att sova på och även om jag får ungefär samma mängd nattsömn så är jag inte lika utvilad när jag vaknar utan jag får lägga mig för att få minst en timme till på soffan under morgonen/förmiddagen för att alls komma igång. Att direkt somna om i sängen är ingen bra idé, det leder ofelbart till kallsvettningar/ångestframkallande drömmar.

 

Märkte i morse att jag knappt kunde stava så snurrig och trött jag var den stunden jag var uppe innan jag kraschlandade i soffan och fick en timme till och nu ca två-tre timmar senare så börjar jag bli människa igen...

 

Måste fundera ut hur jag kan få ordning på det eftersom jag har en bestämd tid med chefen på jobbet på torsdag vid 09-tiden, men är jag såhär så ska jag under inga omständigheter ge mig ut på vägarna så tidigt.... :stjarnsmall: I värsta fall får jag avboka mötet (igen) <_<

Så klart du är utmattad efter allt dåligt mående och dålig sömn, det som händer nu när du tar medicin är att kroppen kräver rast och vila. Boka om till eftermiddag, inte förmiddag. :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft på det stora hela ett par bättre dagar, vilket är otroligt skönt. Inte så mycket ångest och negativa tankar utan känt mig lite gladare.

 

Dock vill jag inte påstå att jag är piggare och har mer ork, nästan tvärt om. Troligtvis har det samband med att jag ökat doseringen jag tar att sova på och även om jag får ungefär samma mängd nattsömn så är jag inte lika utvilad när jag vaknar utan jag får lägga mig för att få minst en timme till på soffan under morgonen/förmiddagen för att alls komma igång. Att direkt somna om i sängen är ingen bra idé, det leder ofelbart till kallsvettningar/ångestframkallande drömmar.

 

Märkte i morse att jag knappt kunde stava så snurrig och trött jag var den stunden jag var uppe innan jag kraschlandade i soffan och fick en timme till och nu ca två-tre timmar senare så börjar jag bli människa igen...

 

Måste fundera ut hur jag kan få ordning på det eftersom jag har en bestämd tid med chefen på jobbet på torsdag vid 09-tiden, men är jag såhär så ska jag under inga omständigheter ge mig ut på vägarna så tidigt.... :stjarnsmall: I värsta fall får jag avboka mötet (igen) <_<

Varför ska du träffa chefen? Du är ju sjuk. :huh:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så klart du är utmattad efter allt dåligt mående och dålig sömn, det som händer nu när du tar medicin är att kroppen kräver rast och vila. Boka om till eftermiddag, inte förmiddag. :kramis:

 

Jo.. idag är jag helt slut i pallet. Massor med kul med barnen som är här sedan lunchtid, men jag känner att min tankeverksamhet är nere på nästan noll just nu :pinch: Energimätaren blinkar på rött :blink: Även om de tillför en massa härliga energi på flera andra konton :skondans:

 

Varför ska du träffa chefen? Du är ju sjuk. :huh:

 

Tanken var att vi skulle börja prata om hur eventuell arbetsträning ska utformas.... lite för att det kan vara bra för mig att jag ska komma ut under enklare former och utan krav. Men det handlar om hur FK ställer sig till det hela också, eftersom det måste ske utan förutsättningar och tvång, för det fixar jag inte just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo.. idag är jag helt slut i pallet. Massor med kul med barnen som är här sedan lunchtid, men jag känner att min tankeverksamhet är nere på nästan noll just nu :pinch:Energimätaren blinkar på rött :blink: Även om de tillför en massa härliga energi på flera andra konton :skondans:

 

 

Tanken var att vi skulle börja prata om hur eventuell arbetsträning ska utformas.... lite för att det kan vara bra för mig att jag ska komma ut under enklare former och utan krav. Men det handlar om hur FK ställer sig till det hela också, eftersom det måste ske utan förutsättningar och tvång, för det fixar jag inte just nu.

När jag läser dessa passager undrar jag vad du håller på med. Ser du inte att det inte går i hop? OM du ÖVERHUVUDTAGET ska göra något ska du ju ABSOLUT INTE gå tillbaka till din arbetsplats och bli triggad av alla måsten. Rutinerna hoppar på dig som en assasin direkt och du kräks. Kolla med närmaste second hand om du kan stapla några böcker en timme i veckan.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag läser dessa passager undrar jag vad du håller på med. Ser du inte att det inte går i hop? OM du ÖVERHUVUDTAGET ska göra något ska du ju ABSOLUT INTE gå tillbaka till din arbetsplats och bli triggad av alla måsten. Rutinerna hoppar på dig som en assasin direkt och du kräks. Kolla med närmaste second hand om du kan stapla några böcker en timme i veckan.

 

Jodå.. jag ser och känner i detta nu. Var inte orolig....

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå.. jag ser och känner i detta nu. Var inte orolig....

Bra! Säg som det är, just nu orkar du inte ens med vardagen. Du behöver få ordning på sömn och dagliga rutiner först. Det har du inte. Du först, alla och allt annat kommer sedan. :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jodå.. jag ser och känner i detta nu. Var inte orolig....

JO. JAG ÄR OROLIG NÄR DET HOPPAR KRÅKOR PÅ TANGENTERNA. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo.. idag är jag helt slut i pallet. Massor med kul med barnen som är här sedan lunchtid, men jag känner att min tankeverksamhet är nere på nästan noll just nu :pinch: Energimätaren blinkar på rött :blink: Även om de tillför en massa härliga energi på flera andra konton :skondans:

Jag önskar att jag kunde nå det tillståndet till 100% när tankeverksamheten upphör. Jag förstår att du antagligen inte menar så men jag ville påpeka att totalvila i själen är en bortglömd konst. Sömn och fysisk aktivitet i den mängd som behövs för att sedan slå sig ner någonstans bekvämt och bara vara.

 

post-5952-0-39212200-1427742247.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix. VArken bättre eller sämre så långt. Men det tar lite tid att fylla på. Man får ju inga doser som Ricky Bruch..... brandspruta i armvecket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix. VArken bättre eller sämre så långt. Men det tar lite tid att fylla på. Man får ju inga doser som Ricky Bruch..... brandspruta i armvecket...

 

Nej.. brandsprutan tar du ju i..... :blink: . :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tacksam för ert överdrivna intresse. Får ju absolut skylla mig själv. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäddade ner mig i soffan i vardagsrummet igår och jag har sovit som ett barn nu i nästan 10 timmar :galetglad:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäddade ner mig i soffan i vardagsrummet igår och jag har sovit som ett barn nu i nästan 10 timmar :galetglad:

Härligt! Det kommer att göra dig gott! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäddade ner mig i soffan i vardagsrummet igår och jag har sovit som ett barn nu i nästan 10 timmar :galetglad:

[+] Gôtt... :ThumbsUp: Det var du väl värd en sån lång vila/sömn.

 

Soffor är underskattade. Har så jag kan bädda där snabbt. Riktigt skönt att somna till ngn film på TV'n el npåt sånt - f f a skönt att vakna till nåt trevligt program sen. Har inga problem med att ljudet står på när man sover. :crossfingers:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har utsättningssymtomen börjat inskränka sig till mindre saker. Det har bara gått knappt en och en halv vecka sedan jag tog sista dosen, så det verkar snabbt avklarat. Medicinerna jag fick mot min "bipolära sjukdom" tog sammanlagt ett år att sluta med... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har slutat ta Sertralin för ett par månader sedan och har inte fått några återfall.

Jag tackar träningen för det och kastar en tacksam blick åt pull-up-stången.

Högerknät har spökat hela vintern och har varit så öm att jag haltat mig igenom snön och kylan samt undvikit trappor eftersom de bara orsakade mer smärta och ibland mer svullnad i högerknät. Nu känns det bra igen och jag funderar som bäst att delvis överge statisk benträning och gå tillbaks till de hinduiska knäböjen, men inser det dåraktiga i att ta i för kung & fosterland direkt.

 

Nu är jag inte den som tror på en massa dumheter men det är nästan att jag ändå tror att den mentala inställningen har hjälpt. Jag har föreställt mitt högerknä i härdat, galvaniserat stål, som om jag var en Terminator, gjord mestadels i metall. :totaltgalen:

 

post-5952-0-02392900-1427828708_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade problem med ett vänsterknä, och sökte vård för det. Sjukgymnasten konstaterade att jag själv bidrog till problemet eftersom jag försökte "skona" knät. Jag blev tillsagd att göra (måttligt) belastande övningar på just det knät och sedan alltid se till att belasta knät likvärdigt som det andra. Efter drygt ett halvår gav problemen i huvudsak med sig. Jag kan känna av knät lite grann, men inget som stör längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...