Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur jag mår idag-tråden


Alix
 Share

Rekommendera Poster

Nu på morgoen gjorde mig Windows et alii lite upprörd, men annars är det rätt bra. Lite yr och konstig i kroppen, vilket nog har med medicinutsättning att göra, men inget farligt. Jag somnade och sov en hel natt utan assistans av piller! YES!!! Så den djävla Lyrican var boven bakom allt. <_< Jag har hittills aldrig fått en upphaussad designerdrug som har haft god effekt på mig. Men nu är jag snart "pensionär" och kan ta de mediciner jag vill, utan att känna mig "tvungen" som den lydige skolgosse jag är inför auktoriteter. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skönt för dig. Själv så vaknade jag vid 05-tiden, visserligen efter god sömn. Blev en stund på soffan vid 8-tiden istället efter att man fått i sig frukost och lite kaffe.

 

 

 

Kände mig pigg idag och gårdagens oväder hade mojnat bort så jag travade bort till stora dotterns skola i ett par kilometer bort och var med där ett par timmar tills skoldagen var slut. Det bar uppskattat av både far och dotter :storkram::galetglad::kartjej::inlove::lol: så det var många :pusspadig::D:bultandehjarta:

 

Personalen gör :kramis: åt föräldrar som vill vara med under skoldagen och vi har alltid en stående inbjudan så att säga ^_^

 

Blev lite nerstämd på vägen hem då tankarna for åt det havererade samboskapet, :deppig: men jag tänker inte låta det förstöra min annars så härliga dag :Star::crossfingers: Försvinn med er, eländiga tankar och jobbiga känslor :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter definitivt som att du liksom jag är på rätt väg! Men visst finns det alltid hål i vägen framför oss. Life is a bömpy rööd, som Clouseau skulle ha sagt. ^_^

 

För egen del har jag äldsta tösen hemma hos mig som är förkyld och trött. Just nu testar hon dock Sims 4 som hon fick i födelsedagspresent häromdagen. :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra det, alltid kul när barnen vill med en, så att säga :kartjej: Skönt med lite avkoppling tillsammans oavsett.

 

Sen lät dina förehavande med Windows ungefär lika trevliga som mina tankar :bla: , men låt det bara bli en liten bula på vägen denna dag :elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig lite "vissen" idag, det är nog utsättningssyndrom ändå. Jag tog lite lugnande innan, men nu är det tillbaka. Men jag är rätt trött också. Tösen har åkt hem.

Jag höll på att slockna i soffan i eftermiddags och då fick jag videosamtal via Skype. Jippi... Nåja, kul att snacka ändå, men den energi jag behövde för det hade jag inte ens då. Tidig sänggång, skulle jag tro, idag.

Nya tag i morgon! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vårtröttheten hänger kvar trots goda nyheter om ett nytt jobb.

Muskelvärk som vanligt fast nu i ryggen och baksidan av axlarna.

Deppig och trött men ändå nöjd eftersom hjärnan fortfarande fungerar och jag förstår att allt är som det ska.

 

Dessa blommor ser jag lite här och var i Falköping när jag är ute på promenad. Som små solar.sol.gif

 

post-5952-0-39439800-1427400012.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drack kaffe hos bekanta på eftermiddagen och åkte sen och handlade med frun. Lite fel tid och dag så det var mycket folk på affären att trängas med. Men lillgumman hade krångel med magen och ville ha med mig vilket visade sig vara klokt. Men hela kvällen har jag varit såå trött för jag har "ramlat över kanten" på min förmåga. Sitter och kisar med ett öga i taget men vill inte gå och lägga mig förrän jag vet hur det gick mellan Leksand och Malmö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sicket pucko man är. Matchen är ju i morgon............. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sicket pucko man är. Matchen är ju i morgon............. :stjarnsmall:

Då kan du ju gå och nanna i alla fall. Sussa sött! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sicket pucko man är. Matchen är ju i morgon............. :stjarnsmall:

 

Ja välkommen i klubben "jag och min demens" :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en rejäl dipp i eftermiddags som jag tidigare nämnt att jag kände var på G. Även om det var bra både tidigare och känns helt OK just nu så, ja, önskar jag att så mycket vore annorlunda just nu, relationsmässigt. Det värsta är att man inte förstår vad som hänt, ja eller i alla fall inte minns något pga "demensen" och ex-sambon vill inte prata ut och hjälpa mig att förstå, inte just nu i alla fall. Så här är jag, men alla mina känslor, för henne och för oss och förstår ingenting mer än att vi tidigare har pratat om särbo-förhållande. Men vad mer som hänt och varför vi för tillfället varken ska umgås eller jag är välkommen hem till henne osv... det varken vet eller förstår jag.... Det enda jag vet är vad jag känner....

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hade en rejäl dipp i eftermiddags som jag tidigare nämnt att jag kände var på G. Även om det var bra både tidigare och känns helt OK just nu så, ja, önskar jag att så mycket vore annorlunda just nu, relationsmässigt. Det värsta är att man inte förstår vad som hänt, ja eller i alla fall inte minns något pga "demensen" och ex-sambon vill inte prata ut och hjälpa mig att förstå, inte just nu i alla fall. Så här är jag, men alla mina känslor, för henne och för oss och förstår ingenting mer än att vi tidigare har pratat om särbo-förhållande. Men vad mer som hänt och varför vi för tillfället varken ska umgås eller jag är välkommen hem till henne osv... det varken vet eller förstår jag.... Det enda jag vet är vad jag känner....

Du kanske kan skriva ett hederligt gammaldags brev? Det gjorde jag till min exfru när hon ville skiljas. Jag fick inget svar, då, men det visade sig långt senare vara betydelsefullt för henne, och därmed för mig, för vi har en fungerande relation numera. Din exsambo kanske svarar, eller det får betydelse på annat sätt. La donna è mobile. Man kan ge det chansen i alla fall. Att prata är väl gott och väl, men vanliga brev ska inte underskattas tycker jag. Nåja, ett vänligt förslag i all enkelhet. :geros:

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Hmmm.... någon av er har fel :fundersam:

Enligt svt text så är matchen i morgon. Heja Redhawks :kartjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, detta var ju en tråd som skulle skapas för att ämnet mående inte hörde hemma i en sådan tråd som denna tråd nu verkar utvecklas till... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske kan skriva ett hederligt gammaldags brev? Det gjorde jag till min exfru när hon ville skiljas. Jag fick inget svar, då, men det visade sig långt senare vara betydelsefullt för henne, och därmed för mig, för vi har en fungerande relation numera. Din exsambo kanske svarar, eller det får betydelse på annat sätt. La donna è mobile. Man kan ge det chansen i alla fall. Att prata är väl gott och väl, men vanliga brev ska inte underskattas tycker jag. Nåja, ett vänligt förslag i all enkelhet. :geros:

 

Ja, kanske behöver skriva av mig, för eget behov om inget annat. Men just nu är både skallen och orken :stjarnsmall:

 

Problemet är att jag vill inte ramla i säng för tidigt, för det ger mig inte fler timmars sömn. Vill inte stiga upp mitt i natten bara för att jag gick till sängs tidigt. Dock får jag för tillfället i alla fall bra sömn, de timmarna jag sover, så man får vara glad för det lilla, så att säga :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blääää.... :bla:

 

Jäkla skitnatt.... tog ingen imovane igår utan enbart quetiapin så jag hade problem att somna, blev liksom aldrig riktigt trött fast jag borde bli det enligt doktorn på bara det sistnämnda. Har sovit oroligt, fått färre timmar än vanligt, ca fyra timmars sömn totalt sett. Vaknar med ett ryck med svettningar och av drömmar, lakanet halvt hopskrynklat, ont i mitt högra öra igen, fantomsmärtan är tillbaka.

 

En riktig jäkla skitnatt :glare: Dock vaknade jag inte totalt kallsvettig och jag har inte någon påtaglig ångest/oro, så visst, det kunde vara värre :crossfingers::o:sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så många sätt det finns att sova dåligt på. För mig blev det väl en fyra timmar sömn i natt, och jag är lite småseg nu på morgonen, men med ett par muggar kaffe så löser det sig. Jag kunde bara inte sova, vilket är ok. För mig. Jag ligger i någon sorts halvdvala utan att hjärnan stänger av sig helt, så jag försöker i stället bara koppla av. Det brukar funka rätt bra, och det känns inte som om jag bara sovit tre-fyra timmar. För den som inte kan sova för att hen mår dåligt måste det vara hemskt att vända och vrida sig genom natten. :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får skylla mig själv som kände mig bättre än vad jag uppenbarligen var igår och skippade tabletten jag egentligen borde klara mig utan då det andra preparatet ska ge samma effekt fast inte lika snabbt.

 

Mådde på det stora hela bra under gårdagen, totalt sett, så jag blev kanske övermodig och tänkte att det ska/borde ju gå :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja välkommen i klubben "jag och min demens" :whistling:

Vaddå välkommen!? Jag startade den...... tror jag. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sov också dåligt i natt men det tror jag beror på att jag drack för mycket kaffe igår och lite för sent för mig för nattsömnens skull. Men jag ska ju ingenstans idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...