Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur jag mår idag-tråden


Alix
 Share

Rekommendera Poster

7 minuter sedan, iMarc säger:

Har testat mig positivt för Covid. Har hög feber, halsont och hosta. 

Krya på dig! :kramis:

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, iMarc säger:

Har testat mig positivt för Covid. Har hög feber, halsont och hosta. 

Hoppas det snabbt går över. :) 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Krya på dig! :kramis:

 

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Hoppas det snabbt går över. :) 

 

1 timme sedan, Svolder säger:

Trist. Krya på dig, hoppas det går över på någon dag.

Tack så mycket. ♥️ Det känns som en rejäl förkylning, febern ökar dock hela tiden. Alvedon hjälper lite men bara en kort stund. Sitter slem en bit ner mot bronkerna men ingen andningspåverkan. Märkligt att man sjuk så plötsligt, normalt sett så känner man innan om man börjar bli sjuk. Har underliggande autoimmun sjukdom så jag får hålla koll på andningen eller om något annat känns konstigt. 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Migrän... :pinch:

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Trist tillstånd. Jag har ärftlig migrän men äter medicin (varje dag) som inte låter ett migränanfall utvecklas fullt. Har du talat med din läkare om det?

Ja. Jag har ett aningens för högt blodtryck. 
Mycket vatten och en värktablett samt vila i kanske 10 minuter brukar göra susen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det sakteliga blivit bättre, ingen feber just nu. Hostar upp mycket slem och är inte lika kraftlös. Muskelvärken är lindrigare. Får hoppas detta håller i sig och går åt fortsatt rätt håll

  • Gilla 3
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Svolder säger:

Läkarbesök idag. Allt var bra förutom det som inte var bra. Gubben börjar bli gammal, men jag blev lite förvånad över att läkaren ville behandla sådant som ligger inom normalvariationen. Jag har i sig inget emot att behöva använda läkemedel där det behövs, men att ta medicin mot kolosterol när mitt kolosterol ligger bra kommer inte att hända...

Jag fick höra att jag utöver högtblodtrycksmedicin även skulle undvika salt i maten. Sedan fick jag en läkare som påpekade att jag har normalt blodtryck. Hon klarade nämligen av att räkna ut ett aritmetiskt medelvärde av den 24-timmarsmätning av blodtrycket jag hade gjort. Den läkaren har jag kvar än. Huvudet på skaft.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inne på dag 6 med Covid. Smak och luktsinne helt borta fortfarande. Gjorde ett test idag som visade positivt. Så fortfarande är jag infekterad och även smittsam. 
Börjar bli jobbigt detta. 

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-02-10 09:03, Svolder säger:

Idag har ett år gått sedan jag halkade och slet av quadricepssenan. I morgon är det ett år sedan jag opererades. Knät är fortfarande inte återställt, och lär kanske inte bli det heller. Se upp för isfläckar och använd broddar när ni går där det är halt.

C1A4D9F5-60D1-41C7-AA88-B8CD0E3F486A.jpeg

 För vad det kan vara värt… Lidandet tycks vara den enda bestående delen av livet av vilket jag har mer än nog av. 
Jag bröt armen istället. Medan jag upplevde det som smärtfritt efter att ha blivit väl omhändertagen på sjukhuset ❣️ så blev färden tillbaka till full styrka lång. Håller på än att träna mycket på grund av att psyket verkar ha tagit mest stryk. 
 

Jag bröt ihop en dag, grät och undrade vad jag gjort för att förtjäna detta. Kan låta konstigt men genom att ha brutit armen och dessutom brutit ihop psykiskt så ledde detta till att jag idag är starkare än jag någonsin varit! Aldrig ge upp! :superirriterad: 

 

2575F9B9-371F-46DC-BC5D-615DA41400D0.jpeg

Redigerad av mikaellq
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om lidande så har jag mått skit ikväll spytt upprepade gånger tills det plötsligt kändes bra igen. Blev nästan förvånad. Men trött som tusan. Febern känns som att den är kvar. Huvudvärk. 
 

Vinterkräksjuka? 🤮

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min läkare hittade ingenting vid undersökningen idag på morgonen. Hon är övertygad om att det inte är något fysiskt fel på mig, utan att ovissheten och min psykiska ohälsa är orsaken bakom både magkatarr och tarmproblem. Jag ska leva precis som vanligt, och äta och dricka precis som vanligt. Jag känner mig trygg med det beskedet, även om jag kan förvänta mig symtom även framledes, då magen ställer om sig. Det firar jag med första kaffet på över en månad och en Valentinbakelse.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Min läkare hittade ingenting vid undersökningen idag på morgonen. Hon är övertygad om att det inte är något fysiskt fel på mig, utan att ovissheten och min psykiska ohälsa är orsaken bakom både magkatarr och tarmproblem. Jag ska leva precis som vanligt, och äta och dricka precis som vanligt. Jag känner mig trygg med det beskedet, även om jag kan förvänta mig symtom även framledes, då magen ställer om sig. Det firar jag med första kaffet på över en månad och en Valentinbakelse.

Jag tänker fasta idag. Bara dricka vatten. Kanske kanske kaffe också om huvudvärken blir för svår.

En god bakelse lär få vänta några dagar. Jäkla matsmältningsapparat. :( 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag tänker fasta idag. Bara dricka vatten. Kanske kanske kaffe också om huvudvärken blir för svår.

En god bakelse lär få vänta några dagar. Jäkla matsmältningsapparat. :( 

Tråkigt. Krya på dig. :kramis: Min mage tålde både kaffe och bakelse. Inte så förvånande nu när jag vet att ”it's all in my head”. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
35 minuter sedan, boevil säger:

Jag slipper i alla fall corona-ångesten…

Ja, nu är det krigsångest i stället. Ingen rast, ingen vila, ingen ro. :( 

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Svolder säger:

Det är väldigt tråkigt om man får ångest av det som händer. Vi kan inte påverka det, och det kanske är tillräckligt för att skapa ångest. Man kan se till att ha konserver hemma, pengar i plånboken, bensintanken fylld, men inte mycket annat. Jo, toapapper, det vet vi ju från när Covid kom, att bunkra toapapper hjälper...

Tack. Det är inte så illa så länge jag kan avhålla mig från att följa medierna 24/7. Och hittills har jag klarat det. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
15 timmar sedan, Aayden säger:

Ska bli intressant att följa morgondagen är sugen på en mini men har väntat.

Har just nu bara en Chromebook, sedan man blev ofrivilligt Mac lös av några besökare.

har du haft inbrott ?

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-03-08 12:27, ronny säger:

har du haft inbrott ?

För 2 månader sedan i arbetsbilen, kamera utrustning samt iPad och MacBook air.

Gick in i 5 min och kom ut till trasig baklucka, trots tonade rutor och hade lagt utrustningen i väskor som inte kan kopplas till datorer och fotoutrustning.

Så nu ligger fotograferandet på is 😢

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa multivitamintabletter har visserligen hjälpt mig till att må bättre men som rekommenderas att svälja dessa gigantiska tabletter HELA är förenat med hälsorisker. Så jag tänker tugga sönder resten som är kvar för att nästa vintersäsong försöka hitta något liknande fast flytande.

 

Jag satte i vrångstrupen ikväll och blev hjärtligt trött på självplågeriet. Snart är de dock slut, tack och lov.

 

IMG_9209.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, mikaellq säger:

Dessa multivitamintabletter har visserligen hjälpt mig till att må bättre men som rekommenderas att svälja dessa gigantiska tabletter HELA är förenat med hälsorisker. Så jag tänker tugga sönder resten som är kvar för att nästa vintersäsong försöka hitta något liknande fast flytande.

 

Jag satte i vrångstrupen ikväll och blev hjärtligt trött på självplågeriet. Snart är de dock slut, tack och lov.

 

IMG_9209.jpeg

Du råkar inte ha köpt stolpiller av misstag?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-03-12 00:35, Mattiasgbg säger:

Du råkar inte ha köpt stolpiller av misstag?

Den som nämnde't den klämde't. :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har rethosta idag, sedan igår kväll. Försöker kurera med en mugg skållhett ingefärs-te.

Ingefära sägs ha länge varit en framgångsrik huskur av en anledning.

 

IMG_9243.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
2022-03-17 10:57, mikaellq säger:

Har rethosta idag, sedan igår kväll. Försöker kurera med en mugg skållhett ingefärs-te.

Ingefära sägs ha länge varit en framgångsrik huskur av en anledning.

 

IMG_9243.jpeg

Ingefära har jag alltid hemma, en favorit. Hjälper mot dålig matspjälkning, flatulens, stärker immunförsvaret, lite antiseptiskt. Jag köper rotknölar, skalar en bit och bryter av, sedan river jag den på rivjärn och lägger i en stor kopp, saften från rivningen ska med också. Jag brukar riva så det är 1-2 tsk. Sedan fyller jag koppen med kokande vatten och lägger i en msk honung och rör om. Låter detta stå och dra i 15 min. 
Ta inte för mycket ingefära då mår man illa, tips är att börja med 1 tsk. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...