Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur jag mår idag-tråden


Alix
 Share

Rekommendera Poster

Jag har varit uppe sedan klockan fyra. Kunde inte somna om. Igår hände det alldeles för mycket. Gäsp... :gaspar:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Alix säger:

Jag har varit uppe sedan klockan fyra. Kunde inte somna om. Igår hände det alldeles för mycket. Gäsp... :gaspar:

Samma här fast en timme senare. GÄÄÄÄSP! :gaspar:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Samma här fast en timme senare. GÄÄÄÄSP! :gaspar:

Tur det inte händer alltför ofta. :sleeping:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid varit en social typ som gillat att umgås. Men efter två utbrändheter orkar jag till min sorg inte med folk mer än lite och sällan. Forumet är ett perfekt sätt för mig att inte träffa folk men ändå mötas på "mina" villkor. Byta tankar på distans är så mycket lättare än att sitta i samma rum. Men trist i längden.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Vilka vrak vi vart.

... blev! :byrakrat:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Det allittererar inte! :D 

:yeahbaby:

 

(Var litet för kort för att jag skulle upptäcka det.)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Vilka vrak vi vart.

Vrak är jag inte. Jag har ett ganska bra liv utifrån mina förutsättningar. Vissa saker har fått stryka på foten men andra går fortfarande bra. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

Vrak är jag inte. Jag har ett ganska bra liv utifrån mina förutsättningar. Vissa saker har fått stryka på foten men andra går fortfarande bra. 

Förlåt. Jag är ett vrak. I alla fall jämfört med förr.

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Förlåt. Jag är ett vrak. I alla fall jämfört med förr.

Samma här

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, Alix säger:

Förlåt. Jag är ett vrak. I alla fall jämfört med förr.

Jag tog det inte allvarligt. Sen tror jag att du är bättre än du tror. :kramis:

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

Jag tog det inte allvarligt. Sen tror jag att du är bättre än du tror. :kramis:

Tack, men, njä. Däremot har jag mått bättre det senaste dryga halvåret. Välkommet! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
7 timmar sedan, Svolder säger:

Trist och jobbigt. Jag är inget vrak, det är bara som jag är och alltid har varit. Jag tycker inte om människor, har aldrig gjort. Jag trivs mycket bättre med hundar. Min lyckligaste arbetstid var åren då jag arbetade mol allena i skogarna i södra Dalarna. Det kunde gå en vecka utan att jag mötte en själ annat än biträdet i affären och en och annan älg i skogen. Det passade mig utmärkt, men tyvärr lades jobbet ner.

Täljde du dalahästar.............? :w00t:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Letade medeltida metallhantering - hyttor, hammarsmedjor, gruvor, inget som ligger vid nutida allfarvägar. Bara ett förtydligande, jag är inte asocial, ej heller antisocial eller fientligt inställd, jag trivs bäst i ensamhet - förmodligen en alldeles idealisk eremit, om jag bara får ha en eller ett par hundar :)

Har för mig att det var i din arkeologiska epok. Skojjade bara om hästarna. Nu dröjer det inte länge förrän vi är på Stora Frö för årets kulturvända. :galetglad:

Skärmavbild 2019-05-20 kl. 09.19.58.png

Skärmavbild 2019-05-20 kl. 09.20.40.png

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Svolder säger:

Letade medeltida metallhantering - hyttor, hammarsmedjor, gruvor, inget som ligger vid nutida allfarvägar. Bara ett förtydligande, jag är inte asocial, ej heller antisocial eller fientligt inställd, jag trivs bäst i ensamhet - förmodligen en alldeles idealisk eremit, om jag bara får ha en eller ett par hundar :)

Samma här. Njuter mest i mitt eget sällskap, gärna kompletterat med en snäll och go vovve. 

 

Tystnaden är ljuvlig! :wub:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag känner jag mig upphängd och nedsläppt efter fyra intensiva dagar med lillasyster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Effekten av att barnen blir stora är tydligen en sorgeprocess. Det hade jag vetat, säger min storasyster, om jag hade läst damtidningar. Äldsta dottern ska ta studenten på fredag och yngsta dottern fyller 18 om en månad. Förstlingen, sonen, är i annat land (Grekland). What happens next? Hur ska livet arta sig utan att ha en massa ungar runt benen som behöver råd och dåd? Ja, det vete tusan. Och däri ligger väl kärnan. Just nu är det rätt risigt, fast ändå på ett naturligt sätt, inte som innan, med massor av ångest utan någon direkt anledning. Det är bara att bita ihop och välkomna det oundvikliga, som förhoppningsvis blir bra. Till dess tröstar jag mig med att alla barnen är friska och välartade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Svolder säger:

Fått diagnosen diabetes idag, skall träffa diabetessköterska efter lunch. Suger åsnepung. Ja, inte diabetessköterskan utan diagnosen.

Välkommen i klubben. Förmodligen får du börja äta Metformin. Den satte rejäl sprutt på magen så jag måste ta den mitt i maten. Annars blir det. :fane:

...

Men nu är mina värden riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Effekten av att barnen blir stora är tydligen en sorgeprocess.

Det är för att du upptäcker att du inte längre behövs. Det är inte sant, men i deras naturliga frigörelseprocess känns det så. Sen när de blir runt 30 återkommer de när de inser att "jag behöver pappa och jag var varken odödlig eller allvetande"....

:hihihi: 

...

Då börjar en ny era som kan vara fantastisk. Jag är där nu. Mitt i allt så tror jag ändå att jag har min bästa tid nu.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Axelman säger:

Det är för att du upptäcker att du inte längre behövs. Det är inte sant, men i deras naturliga frigörelseprocess känns det så. Sen när de blir runt 30 återkommer de när de inser att "jag behöver pappa och jag var varken odödlig eller allvetande"....

:hihihi: 

...

Då börjar en ny era som kan vara fantastisk. Jag är där nu. Mitt i allt så tror jag ändå att jag har min bästa tid nu.

Tänk hur annorlunda man upplever saker. Jag tycker den bästa tiden är nu när dottern är 5-6 år ❤️

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

Tänk hur annorlunda man upplever saker. Jag tycker den bästa tiden är nu när dottern är 5-6 år ❤️

Med barn är det så förunderligt ordnat den bästa tiden alltid kommer. :bultandehjarta:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

Tänk hur annorlunda man upplever saker. Jag tycker den bästa tiden är nu när dottern är 5-6 år ❤️

Din bästa tid måste alltid vara NU. Det enda du i verkligheten har.

??‍♀️

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Jag har börjat med metformin, skall ta insulin för första gången till kvällen. Blodsockret är skyhögt.

Hmmm... äter du sirapsdoppade sockerbomber?:lol:

...

Själv har jag slutat med lösgodis, isglass, kanelbullar, läsk, undviker öl. Äter mycket mer fiberrikt bröd och mycket mer grönsaker än förr. Lite tristare men har perfekta sockervärden.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, lappen71 säger:

Tänk hur annorlunda man upplever saker. Jag tycker den bästa tiden är nu när dottern är 5-6 år ❤️

Härligt. Sanningen är snarare att varje tid kan vara den bästa tiden.  Å andra sidan när man är så gammal som jag har man längre perspektiv. Å tredje sidan sämre minne..............:hihihi:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...