Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
kiplon

Nerladdade filer hamnar inte under Downloads samt andra Finderproblem

Rekommendera Poster

kiplon

Kör 10.9.5.

Nerladdade filer hamnar inte under Downloads i Findermenyn som tidigare. Istället hamnar de under Dokument.

Har alldeles för mig att jag tidigare har kunnat ändra detta, men hittar inte funktionen längre. Jag vill ha nerladdade grejer under Downloads som tidigare. Var ändrar man?

Har också ställt in att Finderfönster visar Dropbox, men ändå visar den alltid Dokument. Har såklart ställt in Finder -> Inställningar -> Visa nya Finder fönster; Dropbox. Retsamt! Bugg eller vad?

Använder xtrafinder, men vid varje omstart av datorn eller av Finder så måste jag starta om xtrafinder igen. Har bockat i Xtrafinder under Systeminställningar -> Användare och grupper -> Startobjekt.

Kört Säker start och reparerat skivbehörigheterna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Raphael

Var hämtade filer hamnar beror på webbläsaren, det är en inställning i webbläsaren. Du skriver inte vilken webbläsare du använder... I Safari ställs hämtningsmappen in i Safari - Inställningar - Allmänt - Spara hämtade filer i:..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

Var hämtade filer hamnar beror på webbläsaren, det är en inställning i webbläsaren. Du skriver inte vilken webbläsare du använder... I Safari ställs hämtningsmappen in i Safari - Inställningar - Allmänt - Spara hämtade filer i:..

Ja, just ja. Där var det ju man kunde ändra det på. Visste ju att jag hade sett inställningen någonstans...

Tack! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Raphael

Gällande Xtrafinder och andra Finder-problem så skulle jag testa att ta bort Xtrafinder och sen installera det igen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

Gällande Xtrafinder och andra Finder-problem så skulle jag testa att ta bort Xtrafinder och sen installera det igen...

Har avinstallerat och installerat om det. Men vid omstart av Finder så måste jag fortfarande öppna Xtrafinder. Men detta är ju eg ett mindre problem, som mest bara är retfullt. För det borde inte vara så......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...