Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nerladdade filer hamnar inte under Downloads samt andra Finderproblem


kiplon

Rekommendera Poster

Kör 10.9.5.

Nerladdade filer hamnar inte under Downloads i Findermenyn som tidigare. Istället hamnar de under Dokument.

 

Har alldeles för mig att jag tidigare har kunnat ändra detta, men hittar inte funktionen längre. Jag vill ha nerladdade grejer under Downloads som tidigare. Var ändrar man?

 

Har också ställt in att Finderfönster visar Dropbox, men ändå visar den alltid Dokument. Har såklart ställt in Finder -> Inställningar -> Visa nya Finder fönster; Dropbox. Retsamt! Bugg eller vad?

 

Använder xtrafinder, men vid varje omstart av datorn eller av Finder så måste jag starta om xtrafinder igen. Har bockat i Xtrafinder under Systeminställningar -> Användare och grupper -> Startobjekt.

 

Kört Säker start och reparerat skivbehörigheterna.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hämtade filer hamnar beror på webbläsaren, det är en inställning i webbläsaren. Du skriver inte vilken webbläsare du använder... I Safari ställs hämtningsmappen in i Safari - Inställningar - Allmänt - Spara hämtade filer i:..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hämtade filer hamnar beror på webbläsaren, det är en inställning i webbläsaren. Du skriver inte vilken webbläsare du använder... I Safari ställs hämtningsmappen in i Safari - Inställningar - Allmänt - Spara hämtade filer i:..

Ja, just ja. Där var det ju man kunde ändra det på. Visste ju att jag hade sett inställningen någonstans...

 

Tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande Xtrafinder och andra Finder-problem så skulle jag testa att ta bort Xtrafinder och sen installera det igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande Xtrafinder och andra Finder-problem så skulle jag testa att ta bort Xtrafinder och sen installera det igen...

Har avinstallerat och installerat om det. Men vid omstart av Finder så måste jag fortfarande öppna Xtrafinder. Men detta är ju eg ett mindre problem, som mest bara är retfullt. För det borde inte vara så......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...