Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

hackad dator?


macgirl85

Rekommendera Poster

men en sist fråga. Kan han alltså logga in på sitt apple ID i min dator och koppla min dator till hans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

hans mail finns där nu, den har aldrig funnits i min dator innan.

 

Och för att den mailen ska komma dit måste han ha fysisk kontakt med datorn eller fjärrstyrt den.

Men det är långsökt för hade jag tillgång till en dator genom fjärrstyrning skulle jag göra mer än att logga in på iTunes.

 

Så istället för att spekulera formatera datorn och börja om på ny kula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men en sist fråga. Kan han alltså logga in på sitt apple ID i min dator och koppla min dator till hans?

 

Förstår inte vad du menar riktigt.

Finns ingen mening med att han loggar in med sitt Apple-ID på din dator!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ne för att gå in på Mitt tunes och koppla Mitt itunes med hans dator så måste han väl loggat in med MItt Apple ID!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Och för att den mailen ska komma dit måste han ha fysisk kontakt med datorn eller fjärrstyrt den.

Men det är långsökt för hade jag tillgång till en dator genom fjärrstyrning skulle jag göra mer än att logga in på iTunes.

 

Så istället för att spekulera formatera datorn och börja om på ny kula.

Ja han har inte rört min dator sen i våras

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ne för att gå in på Mitt tunes och koppla Mitt itunes med hans dator så måste han väl loggat in med MItt Apple ID!?

 

Som han gör på sin dator i så fall och inte på din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur formaterar man den?

 

Starta en ny tråd om det eller Googla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det betyder inte att han är inloggad eller att han kan kontrollera något.

Betyder i praktiken ingenting för honom.

Hur vet du det?

Det krävs lösenord för att använda mail inloggad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Som han gör på sin dator i så fall och inte på din dator.

Att hacka någons Apple ID vet jag inte om det är straffbart,men hur ska hon klarar av detta,om hennes exet hade kapat hennes ID?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle jag göra de?

Han har hackat kommunens datorer.. iof kanske inte dom är så hårdbevakade men han vet iaf mer än vad jag vet.

och han bygger datorer

Då måste du polisanmäla honom!

Det är lag på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har varit hos polisen! tror dom la ner det.

Det hände inte när vi var ihop

Då måste du polisanmäla honom!

Det är lag på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många appleID kan en dator ha föresten?

om jag kollar under systeminställningar så är det ett me.com ID, sen finns ett icloud.com ID och det jag använder nu är en mail adress..

Men från min dator kan jag inte logga in då jag glömt det lösenordet..

Du talar om lite olika saker här. :)

 

Du kan ha flera iCloud-mejladresser. Om du tidigare hade en @me.com så blev den en @icloud.com när Me.com byttes ut mot iCloud.com. Dina tidigare mejladresser under @me.com fungerar och går till samma ställe som @icloud.com. Men iCloud-mejladressen behöver inte vara ett Apple ID, utan det är en Me/iCloud-mejl.

 

Du kan ha ett Apple ID som du loggar in på iCloud med, samtidigt som du kan ha en annan Me/iCloud-mejladress.

 

Du kan även ha ett Apple ID för iTunes Store och Mac App Store i datorn. Du kan ha olika Apple ID för dessa, eller du kan ha samma. Det underlättar om man har samma. Men det går att ha olika...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ne för att gå in på Mitt tunes och koppla Mitt itunes med hans dator så måste han väl loggat in med MItt Apple ID!?

För att auktorisera hans enhet till ditt Apple ID så behöver han logga in på ditt Apple ID på sin egen dator och ja det kan han göra om han 1) har ditt Apple ID och 2) har ditt lösenord till ditt Apple ID. Du kan också logga in på ditt Apple ID i iTunes Store/App Store på olika datorer, det är för att det kan ju hända att man har mer än en dator...

 

Så det kan ju vara så att han medan han var tillsammans med dig fick reda på ditt Apple ID och ditt lösenord i din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att auktorisera hans enhet till ditt Apple ID så behöver han logga in på ditt Apple ID på sin egen dator och ja det kan han göra om han 1) har ditt Apple ID och 2) har ditt lösenord till ditt Apple ID. Du kan också logga in på ditt Apple ID i iTunes Store/App Store på olika datorer, det är för att det kan ju hända att man har mer än en dator...

 

Så det kan ju vara så att han medan han var tillsammans med dig fick reda på ditt Apple ID och ditt lösenord i din dator.

jo kanske..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu såg jag en annan konstig sak i min dator.. kollade under hämtade filer. Där står det 1984 (mariannes bilder).. verkar som min dator har fått fnatt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under hämtade filer hamnar alla saker du laddar ner med din webbläsare. Troligtvis har du även inställt att filer "ska packas upp automatiskt". Du eller någon annan har klickat på en länk innehållande filen 1984 (mariannes bilder). kan det stämma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt ingen aning, vet inte att jag laddat ner mariannes bilder nån gång. Sen står det till vänster 1984, nästa är 2010, 2011 m.m. dom årtalen jag haft datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...