Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trassel med blåtand & övriga nätverks inställningar


Meridane

Rekommendera Poster

Skulle behöva lite hjälp med guider till blåtand, då jag försökt parkoppla Iphone 5 med MacBook Unibody OSX 10.10.2, Den säger att jag behöver kolla nätverksinställningen. Och går inte koppla ihop med blåtand, till trots att båda hittar varandra men nån halvmeter emellan.

 

Kör med Wifi till internet annars som fungerar utmärkt med TG79vn.

 

Vill frångå det hela med att man måste köra ihop usb med iphonen varje gång man vill uppdatera iphoto med bilder. Och jag har försökt med Airdrop men förstår mig inte riktigt på hur det där fungerar. Och båda har samma iCloud konto. Så vet inte hur jag skall få ihop det.

 

Om det går att få ihop istället för USB kabel. Mindre sladdertrassel gärna.

 

En annan sak jag märkte när jag körde Internetdelning i iphonen, på tåget var att några försökte koppla sig in på mitt nätverk i telefonen. Men vet inte riktigt hur man skall skydda sig. Är det då tillräcklig säkert, undrar jag? Och räcker det med det lösenord man får till hands i inställningen? Eller finns det andra sätt man kan göra det på?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blåtand är helt fel spår. Använd iCloud. Se till att din iPhone sparar tagna bilder till Bildström. Ställ in iPhoto att importera bilder automatiskt från Bildström. Klart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...