Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kommer inte in på min macbook


cky

Rekommendera Poster

Hej!
Har ett problem med min Macbook pro. Den går nämligen inte att starta. Ibland kommer man så långt som till inloggningsfönstret och man kan även hinna med att skriva in delar av lösenordet men sedan går datorn ner i viloläge. Ibland får jag bara upp en grå skärm då den startar för att sedan direkt gå ner i viloläge. Har provat en rad olika kommandon när jag startar (vilka jag har läst mig till på apple support), men inte hittat någonting som fungerar. Någon som har haft liknande problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Macbook pro 13" :)

Om jag räknade rätt så finns det 7 olika modeller av MBP. 13 tum. Vilken har du?

 

Vad kör du för OS på den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag räknade rätt så finns det 7 olika modeller av MBP. 13 tum. Vilken har du?

 

Vad kör du för OS på den?

Är inte helt hundra men skulle gissa på 10,2 eller möjligtvis 9,2..

OS X 10.7 är det nog :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du fick du en eller två grå skivor med din Mac. På en av dem finns hårdvarutest. Stoppa in skivan och starta Macen med "D" (har jag för mig, står på skivan) nedtryckt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde vara en MacBook Pro 13" Mid-2012 du har med tanke på att du kör 10.7 Lion.

Har du inget viktigt i datorn så prova att installera om den.

Anslut nätverkskabel och håll inne alt+cmd+r när du startar datorn. Släpp tangenterna när du ser en snurrande jordglob på skärmen.

Välj språk vid uppmaning

Starta skivverktyget, markera hårddisken och välj partionera. Skapa en partion.

Stäng skivverktyget

Välj Installera om OS X.

Efter installationen kan du läsa tillbaka en backup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde vara en MacBook Pro 13" Mid-2012 du har med tanke på att du kör 10.7 Lion.

Har du inget viktigt i datorn så prova att installera om den.

Anslut nätverkskabel och håll inne alt+cmd+r när du startar datorn. Släpp tangenterna när du ser en snurrande jordglob på skärmen.

Välj språk vid uppmaning

Starta skivverktyget, markera hårddisken och välj partionera. Skapa en partion.

Stäng skivverktyget

Välj Installera om OS X.

Efter installationen kan du läsa tillbaka en backup.

Tack ska du ha!

Det fungerar ett tag, får välja nätverk och lite sådär sen laddar den på en stund.. Sedan får jag upp ett errormeddelande med en felkod, 5010F.. Ska försöka ta reda på vad den innebär.. Någonting du har koll på? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag äntligen lyckats ta mig igenom allting och datorn håller sig vaken! Nu kom dock nästa problem.. Jag kan inte använda varken tangentbord eller mus?! Båda funkade innan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du internt eller externt tangentbord?

 

Musen måste ju vara extern. (För du menar väl inte styrplattan?)

 

Har du andra USB-enheter? Funkar dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du internt eller externt tangentbord?

 

Musen måste ju vara extern. (För du menar väl inte styrplattan?)

 

Har du andra USB-enheter? Funkar dessa?

Internt skrivbord och det var touchpaden jag menade :) Extern mus fungerar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svullet batteri?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag börjar förstå vad problemet är nu.. Har hela tiden kört den med extern bildskärm eftersom den annars slocknar och går ner i viloläge. Det är som att datorn tror att den är ihopfälld hela tiden och därför går ner i viloläge.. Någon som har nån bra idé om hur det kan lösas?? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog börjat med att byta batterimätaren på sidan av datorn vars kabel har en magnetsensor som känner av om skärmen är stängd eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...