Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dela lösenord/uppgifter med andra


jonas80

Rekommendera Poster

Hej.

Är på jakt efter en lösenordsskyddad app fast där man kan dela uppgifterna med andra.

 

T.ex. som anteckningar, att ett gäng kan spara olika uppgifter som alla "inbjudna" kan se. Är även okej om bara en kan ändra fast fler ser samma innehåll.

Någon som förstår hur jag menar och vet någon app?

 

Har hittat många lösenordsappar fast ingen där man kan dela uppgifterna. Extra + om det finns någon gratis:p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Evernote, finns i App Store

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag vet inte vad det är ni vill dela för information, men kräver det starkt skydd så är detta en lösning.

 

MiniKeePass kan exportera och importera databasen till och från Dropbox. Det förutsätter att skaffar ett gemensamt konto i Dropbox som man lägger in på alla enheter man vill synka mellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Är på jakt efter en lösenordsskyddad app fast där man kan dela uppgifterna med andra.

 

T.ex. som anteckningar, att ett gäng kan spara olika uppgifter som alla "inbjudna" kan se. Är även okej om bara en kan ändra fast fler ser samma innehåll.

Någon som förstår hur jag menar och vet någon app?

 

Har hittat många lösenordsappar fast ingen där man kan dela uppgifterna. Extra + om det finns någon gratis:p

Lite beroende på funktion du söker men Pages, Kalender och Påminnelser m fl kan du dela ut till andra med titta- eller redigera-möjlighet samt lösenordsskydd(kalender o påminnelser mha iCloud, Pages per dokument)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte använda den på jobbet då vi är en grup som har jour. Idag har vi en pärm med alla känsliga uppgifter, som koder, adresser mm. Skulle någon tappa den blir det inte så bra.

 

Tyvärr så tror jag inte att någon vill betala flera 100 kr ån året som de apparna kostade, tror inte att jobbet är så pigga på att betala heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1Password, skulle inte det fungera över Dropbox

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Tyvärr så tror jag inte att någon vill betala flera 100 kr ån året som de apparna kostade, tror inte att jobbet är så pigga på att betala heller.

 

??

 

Dropbox och MiniKeePass är gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt vad TS far efter?

 

Men en lösenordsskyddad app för anteckningar. Då måste ju exv https://evernote.com/intl/sv/ funka bra. Den är ju anpassad för delade arbetsytor. Och den är ju gratis så länge man inte knökar in riktigt tunga grejer, exv många tunga bildfiler eller liknande.

 

1password eller Dropbox med delad mapp funkar ju också, men exv Dropbox kan väl inte ha flera mailadresser som användare? Om det inte finns en arbetsplatsmail-adress som man kan utgå från. Däremot går det ju att dela enskilda mappar i DB med andra. Men det bygger ju på att alla har tillgång till något slags dokumentationsprogram att skriva/lägga in texter/siffror/bilder eller vad det nu är för data som ska delas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och dessutom: vad är det för företag som inte vill betala några hundralappar per år för en bättre administration?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och dessutom: vad är det för företag som inte vill betala några hundralappar per år för en bättre administration?

ja, det är en berättigad fundering som jag valde att avstå från.

 

Eftersom jag vet hur det ibland kan vara i arbetslivet, när man så att säga ligger före sin arbetsgivare om hur man kan använda digitala verktyg smart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Förstår inte riktigt vad TS far efter?

 

Han skriver att det är känsliga uppgifter som kräver lösenord. Kryptering tänker jag. Om någon tappar bort telefonen eller att den blir stulen, utgå från att den är olåst, kan de då känna sig trygga med att ingen kommer åt uppgifterna i den borttappade telefonen? Kan man det om uppgifterna är lagrade i Evernote?

 

Och dessutom: vad är det för företag som inte vill betala några hundralappar per år för en bättre administration?

Stat, kommun, landsting. Eller annan verksamhet där "by the book" är viktigare än effektivitet och inköp av ett suddgummi måste budgeteras ett år i förväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dropbox och MiniKeePass var underbara:)

Vet dock inte om jag kan lära alla att använda dom då de finns många som föredrar tellefon med sladd:p

 

Och riktiga papper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...