Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gömma docken på endast desktop 2?


moggis

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag fick hem min MBP igår och sitter och försöker ställa in allt så som jag vill ha det (aldrig haft mac tidigare).

 

Jag finner funktionen att ha flera Desktops (som man "swipar" mellan med hjälp av mission control eller tre fingrar på trackpadden med) väldigt användbar och hoppas att det jag är ute efter är möjligt.

 

Jag vill kunna göra appar så som Cubase, Logic och Photoshop så stora som möjligt (fullscreen fungerar endast på macs egna appar, Safari, Mail etc. ?).

 

På desktop 1 alltså mitt "huvud-desktop" vill jag ha docken framme hela tiden, gillar verkligen inte auto-hide funktionen.

 

Min fråga är nu om jag kan göra så att docken alltid syns på desktop 1 men inte på andra desktops jag lägger till!

 

Hoppas ni förstår vad jag menar.

 

Mvh Andreas, Numera stolt ägare av en MBP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fullskärm fungerar i de applikationer som har stöd för det, alltså inte bara Apples egna. Framförallt är det nyare versioner som har stödet. Funktionen kom med OS X Lion 10.7 för några år sedan men då var det inte så många som stödde det, men idag gör många det..

Jag känner tyvärr inte till något inbyggt sätt att ordna det du önskar med dockan. Du kan låsa olika program till olika skrivbord, men dockan är samma.

Om du har fullskärm så göms dockan, även om du har dockan inställd på att alltid synas. Fullskärm är fullskärm liksom. Om dockan syns så är det ju inte fullskärm. :)

Så du kan ju styra visningen av dockan den vägen, om du inte gillar "auto hide". Stäng av automatisk gömning och ha dockan framme hela tiden, och av när du kör fullskärm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...