Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari hittar ej server, visar inte bilder...


melliot

Rekommendera Poster

Vi har precis fått fiber installerat, och i samband med det laddade jag ner AVG Free for Mac eftersom vår fiberleverantörs säkerhetsprogram bara fungerar på PC...

Efter det har främst Safari, men även Firefox och Chrome, fungerat väldigt dåligt. Ofta svarar den "Kan inte hitta servern", och om man lyckas komma in på sidan så visas nästan aldrig bilder. Mail (gmail) funkar, bloggsajter som blogspot o wordpress nästan aldrig.

Jag har gjort säker start, jag har avinstallerat AVG, jag har rensat webläsarnas cache. Upplever att det blivit bättre med att öppna sidor, men fortfarande visas oftast inte bilder.

 

Några idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har precis fått fiber installerat, och i samband med det laddade jag ner AVG Free for Mac eftersom vår fiberleverantörs säkerhetsprogram bara fungerar på PC...

Efter det har främst Safari, men även Firefox och Chrome, fungerat väldigt dåligt. Ofta svarar den "Kan inte hitta servern", och om man lyckas komma in på sidan så visas nästan aldrig bilder. Mail (gmail) funkar, bloggsajter som blogspot o wordpress nästan aldrig.

Jag har gjort säker start, jag har avinstallerat AVG, jag har rensat webläsarnas cache. Upplever att det blivit bättre med att öppna sidor, men fortfarande visas oftast inte bilder.

 

Några idéer?

Om AVG for Mac fungera ungf liknande som till Win så brukar det smeta ner webläsarna med en massa extragrejjs, toolbars osv.

 

Idéer? Ja, avinstallera. Du behöver inte AVG på Mac'en. Om du ändå vill ha ett AV-program, ta t ex ClamXav istället. Så kan du köra det om/när du vill, eller om du vill kolla utgående mail o sånt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...