Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hackintosh på Svenska - Intresse?


Daniel_88

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag och en kompis funderar på att starta upp en svensk sajt med all information som behövs om Hackintosh, oavsett om man är nörd eller noob inom ämnet.

 

Vad som kommer att skilja den här sajten från de andra sajterna som finns med hackintosh-information är att den här sajten kommer att vara helt på svenska.

 

Om ni har lust att lägga 1 minut på det så får ni gärna fylla i formuläret nedan, där vi kollar intresset för en sån här sajt. Det är bara 6 snabba frågor :)

 

https://docs.google.com/forms/d/1vGlaHQHmmX3r4PN0kqTKyTT23j3N4AfAjQhLT08fbfA/viewform?c=0&w=1

 

Tack på förhand!

 

Med Vänliga Hälsningar

 

Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan jag bara välja ett OS? Jag kör flera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade problem att svara på forumäret. Som Telly skrev så finns inte möjligheten att vara korrekt när man skall uppge vilka system man använder. Sen sista rutan där man kan skriva lite. Max 300 tecken... :blink: Inte mkt till idé man får ner på det.

 

Paragrafen ovan - bara den är är 240-250 tecken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har du någon gång installerat något annat operativsystem än Windows ?"

Jag har aldrig installerat Windows........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har du någon gång installerat något annat operativsystem än Windows ?"

Jag har aldrig installerat Windows........

Nä, det där forumäret utgick från andra premisser än de man hittar på ett Mac-forum :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man svara på fråga ett när jag kör både Windows, Ubuntu, Rasbian, Kodi och Mac OSX?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ska väl tillägga att en svensk Hackintosh sajt vore skitbra, har länge varit sugen på och bygga en Hackintosh men inte kommit till skott...ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Vad har hänt fram till dagens datum 13/4-15, har ni dött eller är det nåt på gång? Är väl lite övertaggad kanske men har goda förhoppningar om att nåt bra skit är på gång.

 

Jag kanske får fart och fixar min första Hackintosh ändå?!?! Eller...dudes...vart tog ni vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dagens datum 13/4-15,

Litet före din tid? ;) Vi andra har 13/3 idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite trött på jobbet...klockan går fort när man har roligt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Ett år senare...

 

...klockan går fortfarande fort när man har roligt...

 

Men har det hänt nåt under tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Och ännu ett år har gått...

 

Jag hittade den här sidan på svenska om Hackintosh, skapad i december 2016, men den verkar mest vara en översättning av en redan befintlig sida.

 

Kan säga att jag börjar fundera allvarligt på att bygga en Hackintosh. Min nuvarande dator (iMac) fyller snart fyra år. Kan inte minnas när jag sist ägde och använde en så gammal dator. ;)

 

Jag använder den mycket till bild- och videoredigering. Kan bli en del 3D-rendering också, så jag vill förstås ha en rätt så maxad dator när jag nu skaffar nytt. Men om man lägger till »godbitarna« på nya iMac enligt Apples hemsida, så går den snabbt uppåt en 40.000 kr. Att köpa en Mac Pro, som inte uppdaterats på lång tid, är inte något alternativ. Apple verkar tyvärr strunta i mer avancerade användare.

 

Då har jag tittat på Den Mörka Sidan i stället. Jag kan lätt få en lika kraftfull dator för halva kostnaden. Lägger jag till några tusenlappar, så kan jag få det nya GTX 1080 Ti-grafikkortet. Problemet är att jag då helst bör köra Windows...

 

Så med andra ord: En Hackintosh hade suttit fint... Det bästa av två världar. Men jag är lite orolig att allt bara ska falla ihop som ett korthus.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så med andra ord: En Hackintosh hade suttit fint... Det bästa av två världar. Men jag är lite orolig att allt bara ska falla ihop som ett korthus.

 

/ Kiwi

Det finns många bra guider... Dels de från “Tonymacx86”, men man kan göra en helt “vanilla install” med.

 

 

Ex: Install OS X 10.11 El Capitan on Hackintosh (Vanilla)

 

“I chose to avoid the UniBeast installer (by Tonymacx86) because of its commercialized nature, as described here. Here is a vanilla guide to installing El Capitan on your PC!”

 

...och här är en annan: Install MacOS Sierra on Hackintosh PC [ Vanilla Installation Method ] - OSXARENA

 

Läs igenom några stycken olika guider, så du får en bra översikt/känsla över processen: https://duckduckgo.com/?q=hackintosh+vanilla+install

 

Kan ju skilja lite mellan varje, men så man får överblicken, ser mönstret på proceduren s a s. :yeahbaby:

 

Dokumentara gärna, skriv ihop några rader, och gör ett inlägg här på forumet sen när du gjort din Hack Pro. :crossfingers::ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...