Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kommer inte åt CD:n i Windows under Parallels 10


bjorma

Rekommendera Poster

Finns det några som kör Windows & Parallels här som känner igen detta?

 

Ibland lyckas jag komma åt CD:n jag stoppar i Macen när jag kör Windows under Parallels men oftast inte.

Läser Parallelsmanualer och testar och ställer om mellan de olika alternativen - men icke. Ibland kommer det något felmeddelanden om att den används av någon annan process och så kommer man åt den ändå, men oftast inte ;-(

Enligt manualen ska det vara enklare än att koppla in en fysisk enhet - trot den som vill ;-)

 

Någon som vet vad problemet är ? Vad är det som är så speciellt, jag har ju installerat Windows, Outlook mm.

Men ibland är det lögn i h-e att komma åt skivan. I just detta fall pratar vi släktforsknings-skivor som bara funkar på PC

Jag har även provat att kopiera från skivan i Macmiljön till desktopen för att sen lyfta upp det i Windowsmiljön men då är det alltid något som inte går läsa.

Jag upplever att problemet är mycket större nu än när jag körde tidigare versioner av Parallels.

 

Någon med idéer??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Väcker liv i den här gamla frågan!

Just nu är det stört omöjligt att komma åt CD:n

Används av något, saknas något eller inte rättigheter - har gått utmärkt i tidigare versioner att installera vad som helst.

Just i detta fall gäller det FileMaker Pro för Windows.

Ideer??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Vad har du för dator och OS?

Har du testat en extern läsare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacBook Pro och el Capitan

Inte testat extern.

Nåt fel med drivisarna kod 39. Har uppdaterat men det lär vara senaste, tagit bort och startat om men inget hjälper.

Har haft problem förr men då har det hjälpt att byta till annan tex standard cd, men nu hjälper inget.

Kontaktat parallels men det har hittills inte gett mer än det jag redan testat.

Parallels 12 Pro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väcker liv i den här gamla frågan!

Just nu är det stört omöjligt att komma åt CD:n

Används av något, saknas något eller inte rättigheter - har gått utmärkt i tidigare versioner att installera vad som helst.

Just i detta fall gäller det FileMaker Pro för Windows.

Ideer??

 

FileMaker Pro för Windows kan du ladda ner från deras sida ner till version 7. Löser inte visserligen inte CD-problemet. Filemaker Pro finns ju för Mac också förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt, det ska jag testa har bara 5.5 själv.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

FileMaker Pro för Windows kan du ladda ner från deras sida ner till version 7. Löser inte visserligen inte CD-problemet. Filemaker Pro finns ju för Mac också förstås.

Hittar inte har du möjligen en länk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...