Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
artpaj

Seriekoppla USB3>Firewire800>Firewire800. Problem.

Rekommendera Poster

artpaj

Har en sprillans ny MacBook och vill nu seriekoppla mina gamla Lacie hårddiskar till datorn via usb3 uttaget. Har köpt till en ny Lacie usb3 HD som jag kopplar till först. Sen kopplar jag till mina gamla diskar via firewire800. Men datorn hittar bara den första disken oavsett vilken disk jag sätter först. Men om jag kopplar via Thunderbolt uttaget och en adapter och firewire800 hela vägen så hittar den alla diskar. Varför?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
artpaj

Okej! Fått svar från anat håll. Det går inte att seriekoppla USB3. Det får bli en USB3 hubb.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
artpaj

Förtydligande svar:

På en FireWire-buss är varje enhet en fullgod host, det går alltså därmed bra att seriekoppla enheterna då tidigare enhet kan routa trafik vidare.

På en USB-buss är det en host och resten är klienter. Det går inte att seriekoppla klienter med varandra.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82

Förtydligande svar:

På en FireWire-buss är varje enhet en fullgod host, det går alltså därmed bra att seriekoppla enheterna då tidigare enhet kan routa trafik vidare.

På en USB-buss är det en host och resten är klienter. Det går inte att seriekoppla klienter med varandra.

:yeahbaby:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Lustigt egentligen att man inte kan seriekoppla Universal Serial Bus. :totaltgalen:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Lustigt egentligen att man inte kan seriekoppla Universal Serial Bus. :totaltgalen:

post-64246-0-35739800-1422648723_thumb.jpeg

^_^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Du kopplade USB till serier... ^_^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...