Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips vid köp av skrivare


njo

Rekommendera Poster

Hej :)

 

Ska köpa en skrivare tänkte jag, men är inte särskilt orienterad i ämnet. Så vad är bra att ha för funktioner, märke etc? Vad är bra att tänka på vid köp av skrivare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ha färg eller sv/v?

Hur hade du tänkt använda den? Behöver du en scanner och kopiator, eller vill du bara skriva ut?

Vill du ha bläckstråle eller laser? Bläckstråle är billigare att köpa och ger bättre resultat i färg, men om man skriver ut sällan så torkar bläcket och då får man köpa ny bläckpatron även om det är kvar i den gamla... Laser torkar inte. Bläck är även dyrare per sida än laser, en laserpatron / toner räcker längre även om den kostar mer att köpa så blir det billigare per sida. Laser har även högre utskriftshastighet.

När det gäller märken... Åh... Hp, Brother, Epson, Xerox, Oki med flera med flera..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man skriva ut foton i bra kvalitet - bläckstråleskrivare. Om inte rekommenderar jag en laser alla dagar i veckan. Idag får man en riktigt bra färglaser för under 2500 kr eller åtminstone i det häradet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En helt Ok sv/v laser får man idag för ca 600 kr och uppåt, och skriver man bara ut text så fungerar det väldigt bra. Själv har jag en färglaser (Xerox Phaser) men den är dyr i drift för patronerna/tonerna kostar mer i förhållande till antal sidor man kan skriva ut...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...