Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Importera bilder till iPhoto från iPhone


Gäst

Rekommendera Poster

Hur importerar jag bilder till iPhoto från iPhone?

 

Jag skapade ett bibliotek som jag kopplade berört iCloud-konto till. Sen aktiverade jag automatisk bildström i både iPhoto och iPhone. Vad mer ska jag göra?

 

Båda är uppkopplade mot samma WiFi.

 

För övrigt noterade jag att mina kontakter i iPhone osv. inte syns på Mac. Jag har två användare (administratörer) på min Mac med två olika iCloud-konton. Om det har någon betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skapade ett bibliotek som du kopplade iCloud till? Då undrar jag hur du gjorde det...

Bildström är i sig ett eget bibliotek, och det ska räcka med att du aktiverar det för ditt iCloud-konto så har du det klart. Sedan ska telefonen av sig själv lägga nya bilder i bildström och skicka upp dem till iCloud som iPhoto hämtar ner i bildströms-mappen inuti iPhoto, om båda är kopplade till wifi med internet. Det har ingen betydelse om de är kopplade till samma wifi eller inte, men wifi måste ha internet-koppling då överföringen går via internet eftersom det går via iCloud.

Samma gäller kontakterna, de synkas via internet så internetkoppling behövs.

Det är lätt hänt att kontakter läggs under "På min iPhone" eller "På min Mac" och de synkas inte för dessa är lokala konton och inte molnet, så kolla att kontakterna verkligen är lagda under iCloud-kontot i app:en Kontakter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick överföra bilderna från iPhone till iPhoto via kabel men alla nytagna bilder hamnade sedan automatiskt i iPhoto. Så det var bara de redan tagna bilder som inte överfördes automatiskt när jag aktiverade bildström på båda.

 

Ska kika närmare på det här med kontakterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men så är det, bildström tar inte hänsyn till bilder innan bildström aktiverades utan det är nya bilder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Johan_angeflo

när ni ändå snackar om bilder, iphoto och iCloud, har en annan fundering om just detta...

de är så att jag köpte ju min iPhone 6 bara för ett tag sedan, jätte nöjd med telefon men blev service tyvärr pga nått fel med kameran, fick då en ny men jaja. i vilket fall. Har lite funderingar om själva fotoappen i den, de kom upp en flik om man ville prova den nya varianten som dock fortfarande var en beta version som de stod, och tänkte ajja de kan ju va kul. och märkte kort därefter att de går inte synka över mina album som ligger iPhoto på min iMac, de står i iTunes att ”iPhone har åtkomst till bilder på iCloud. bilder kan hämtas till din enhet via Wifi eller ett mobilnätverk”. Så de står inget om vilka album i iPhoto jag vill synka. Men då på min mobil så står de synkroniserar under dom album som ligger där nu vilket är från ”alla bilder, Senast raderade” och under delat fliken under en annan delad bildström står de också synkroniserar. Gjorde ett test och lät den ligga så i 7-8 tim under en natt men inga bilder dök upp. så Hur gör jag för att få mina bilder i mina iPhoto album att hamna på min iPhone genom att synka över dom? är de någon inställning jag missat eller måste man göra ”nytt delat album” i iCloud bilddelning för att få dom på min mobil, och om de är så… så kommer jag inte åt dom i ev kommentarer på FB, då visas bara bilder som ligger direkt på min iPhone och inte i ”molnet” hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoto är inte gjort för att fungera med iCloud-bildbiblioteket. Det blir till att invänta nya "Photos/Bilder" appen för Yosemite.

Det finns en betaversion ute av 10.10.3 med Photosappen.

https://blog.shade.sh/index.php/os-x-beta

Är kanske inte tillåten att installera om man inte är utvecklare.

Kommer nog en publik betaversion snart också.

https://appleseed.apple.com/sp/betaprogram/

Annars är det till att invänta den publika fullversionen av 10.10.3 som lär innehålla Photosappen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp, iPhoto fungerar inte med iCloud bildbibliotek. Däremot kan du synka över med bildström. Då har du bildström aktiverat på datorn och telefonen, och från iPhoto så lägger du bilder i bildström-mappen så ska de hamna i telefonen efter en stund om båda är inkopplade via Wifi och kör internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...