Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FM-sändare som laddas via iPhone 6


PhryxuZ

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har kollat igenom de flesta webshoppar nu och ännu inte hittat en FM-sändare som laddar via min iPhone 6:a, så att man slipper ladda den via cigguttaget med jämna mellanrum.

 

Vet någon här om det överhuvudtaget finns? Eller om det ens är möjligt med en lightning-kontakt? Det enda jag vet är att det finns och att jag har själv haft en som fungerar med iPhone 4S etc, men aldrig med en nyare modell.

 

Tacksam för svar, priset är inte det viktiga, men gärna realistiskt!

 

Mvh

PhryxyZ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Under alla mina år så är det nog första gången jag sett denna frågan. De flesta vill att både FM-sändare och telefon ska laddas/dra ström från cigguttaget, inte tvärtom (typ) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, då verkar det som att jag är lite speciell då ;)

 

Men jag ser ingen mening med att trassla in sig i kablar eller sitta och svära under bilfärden för att batteriet tar slut i FM-sändaren. Då har jag hellre min iPhone i stativet som sitter bredvid ratten och bara behöver plugga i den lilla adaptern och allt är klart. Oj vad skönt det skulle vara!

 

Sen har ju iPhone 6 såpass bra batteritid att det inte spelar någon roll om det tar lite ström från den.

 

Det finns alltså ingen tillverkare i hela världen som har kopierat detta koncept från iPhone 4 till iPhone 6? Jag tror att jag har kollat varenda FM-sändare på E-bay och finns det inte där så borde det väl inte finnas någon annanstans heller?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Finns det inte på eBay är risken stor att det inte finns alls (än).

 

Kanske tipsa någon tillverkare om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De enda FM-sändare jag sett som tar ström från prylen var den första generationens FM-sändare som man satte i sin hårddiskbaserade iPod för många år sedan.

 

Hur svårt är det att hålla reda på en enda pryl med sladd(ar)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte svårt att hålla reda på en sladd, problemet är min bil. Det är svårt att beskriva i text, men det är mitt cigg-uttag som sitter väldigt dåligt placerat för att ha en sladd mellan telefonen och uttaget, den går mitt över växelspaken till exempel. Det som stör mig ännu mer är att cigg-uttaget sitter inne i en lucka som måste vara öppnad eftersom att själva laddaren som man stoppar i är så stor. Visst fungerar det men det skulle vara bättre med det som jag beskrev i mitt första inlägg.

 

Eller finns det kanske andra alternativ? :)

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är ju ett självklart andra alternativ om jag inte hittar det jag egentligen söker.

 

Men det är just det att jag vill slippa fundera om jag har använt den i 2 timmar och måste börja ladda snart (nej, det är inte så jobbigt att ladda den), men varför inte bara tillverka en som laddar direkt via iPhonen så att man inte ens behöver tänka på batteriet i den? Det skulle ju vara intressant att veta om det ens är möjligt med lightning-kontakt, för om inte ens en kinesisk piratshop har tänkt på detta så är det ju väldigt konstigt, speciellt med tanke på att det finns till äldre iPhone modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

 

Jag har hittat en modell med lightning-kontakt nu, men beskrivningen är minst sagt bristfällig, så vad tror ni? Laddas denna via iPhonen eller måste man ladda den via 30pin-laddare när batteriet tar slut?

 

Med vänlig hälsning,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

 

Jag har hittat en modell med lightning-kontakt nu, men beskrivningen är minst sagt bristfällig, så vad tror ni? Laddas denna via iPhonen eller måste man ladda den via 30pin-laddare när batteriet tar slut?

 

Med vänlig hälsning,

Vi är ju inte tankeläsare, så en länk hade suttit bra. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog mejla dem. Beskrivning var ju fruktansvärt knapphändig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, MiniInTheBox har ju knappt en e-post så isåfall får jag försöka hitta andra sidor med samma produkt fast med bättre info om den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, MiniInTheBox har ju knappt en e-post så isåfall får jag försöka hitta andra sidor med samma produkt fast med bättre info om den :)

Om det inte finns något BRA sätt att kontakta dem så skulle jag inte handla där. Aldrig någonsin. :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har handlat där tidigare och de har gått bra, så nog litar jag på dem. :) Men jag har kollat på samma produkt på lite andra ställen men inte hittat något som bekräftar till 100% att den laddas via iPhonen. Jag får söka vidare helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Miniinthebox är väl "bara" en vanlig "Kina-butik"? De säljer allt och ingenting och fungerar, vad jag hört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miniinthebox är väl "bara" en vanlig "Kina-butik"? De säljer allt och ingenting och fungerar, vad jag hört.

Det kan hända, jag har bara köpt iPhone-skal och sånt där tidigare, aldrig elektronik. Turligt nog finns det säkert andra sidor som säljer.

 

Kanske något ni kan ta hem till iPhonebutiken.se? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Kanske något ni kan ta hem till iPhonebutiken.se? ;)

 

Alltså, elektronik från Kina-butiker är .. sådär. Vi har testat men procenten det är fel på är oftast väldigt hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...