Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konvertera Mac Mail till Mac Outlook


Kvasten
 Share

Rekommendera Poster

Hej

 

Pga Strul med min Mac Book pro (2011) har jag efter byte till Yosemite och många, många timmar med deras support på olika nivåer ej lyckats få Mac Mailen att fungera utan att stänga ner. Då jag kör Outlook för andra konton vill jag nu hitta ett sätt

att konvertera min mina sparade Mac Mail´s till Outlook för Mac.

 

Någon som kan rekommendera ett sätt/lämpligt program..?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sparade hur då?

 

Kör du IMAP eller Exchange så finns allt på mailservern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sparade hur då?

 

Kör du IMAP eller Exchange så finns allt på mailservern.

Hej Telly!

 

Tack för respons!

Detta är en lång historia med min Mac Book Pro och inte ens apple har hittat lösningen åt mig. Mailen ligger dock uppbackade lokalt i .mbox-format vilket jag inte lyckas importera direkt in från Outlook för Mac. Jag har surfat runt och hittat program som t ex http://www.aid4mail.com/mbox-to-pst-converter och har kommit till slutsatsen att jag måste ha ett hjälpprogram (?) Om så är fallet är då frågan vilket...?

 

Tacksam för input!

M.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://answers.microsoft.com/en-us/mac/forum/macoffice2011-macoutlook/importing-mbox-files-into-mac-outlook-2011/f437b14c-4159-479a-86bc-4e43f0226e0b

 

To import into Outlook...

Under File > Import
Select "Contacts or messages from a text file"
Select "Import messages from an MBOX-format text file"

As previously stated, import from an mbox file (generated by mac mail -> export) does not work. The file is greyed out and cannot be selected.

That's a different story. Had I know these were mbox files created by Apple we could have gotten to the root of the problem much quicker. Apple's mbox files are non standard mbox and must be converted to standard mbox for other clients to use. Only Apple Mail can use the file.

Emailchemy will convert these files for you. For $29 you could have been done with this ages ago.

 

 

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det!

 

Läst den tråden tidigare och det nämns här ett annat program emailchemy...

Det finns dock många sådana och frågan är vilket av dem man kan känna sig bekväm med...?

 

M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Beroende på hur du har din e-post i dagsläget så är det enkelt att flytta över allt till Outlook. För att får svar på den frågan måste du kolla under fliken Konto i mail. Precis som Telly frågade, har du din e-opst som IMAP, Exchange eller POP3? Har du de två förstnämnda så är det serverbaserad lagring på din e-post, dvs alla mappar och mail på din dator ligger även på e-post-servern. Då är det så enkelt som att lägga in kontot i Outlook så synkas allt över. Då är det bara dina kontakter som manuellt behöver migreras.

 

Har du POP-mail så är det enklaste sättet att skapa ett nytt konto i Mail (med samma e-postadress/kontonamn) men som är ett IMAP-konto, sedan flyttar/drar du över alla mappar från POP3-kontot till IMAP-kontot, låter det synka klart, lägger in ditt IMAP-konto i Outlook så synkas allt över från servern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...
  • 10 months later...
chrisgardner750

Hej, efter att ha läst din fråga kan jag förstå att du vill konvertera Mac-post till Outlook-filen och leta efter den bästa programvaran. I det här fallet rekommenderar jag starkt dig att använda KDETools MBOX till PST-omvandlare. Det kan konvertera Mac MBOX till Outlook PST -fil på bara några klick. Denna programvara stöder mer än 15 e-postklienter, inklusive Apple-post, Mozilla-post, Thunderbird, Seamonkey, Opera-post, Eudora-post, Netscape, Postbox-post etc. Det är kompatibelt med all version av Outlook och Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
3 timmar sedan, chrisgardner750 säger:

Hej, efter att ha läst din fråga kan jag förstå att du vill konvertera Mac-post till Outlook-filen och leta efter den bästa programvaran. I det här fallet rekommenderar jag starkt dig att använda KDETools MBOX till PST-omvandlare. Det kan konvertera Mac MBOX till Outlook PST -fil på bara några klick. Denna programvara stöder mer än 15 e-postklienter, inklusive Apple-post, Mozilla-post, Thunderbird, Seamonkey, Opera-post, Eudora-post, Netscape, Postbox-post etc. Det är kompatibelt med all version av Outlook och Windows.

inte avsedd för Mac vad jag kan utläsa!

 

 

Skärmavbild 2019-03-02 kl. 11.20.39.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En mer än fyra år gammal tråd, som vaknade till liv för ett år sedan och nu ånyo tas upp…

Varför?

Visst, tålamod är en dygd. Men är det verkligen någon som väntar på svar i fyra år? Antagligen har personen gått vidare med både sitt liv och sin epost – om personen över huvud fortfarande är vid liv, här på forumet har han eller hon i alla fall inte varit sedan 2015…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
2019-03-02 på 07:48, chrisgardner750 säger:

Hej, efter att ha läst din fråga kan jag förstå att du vill konvertera Mac-post till Outlook-filen och leta efter den bästa programvaran. I det här fallet rekommenderar jag starkt dig att använda KDETools MBOX till PST-omvandlare. Det kan konvertera Mac MBOX till Outlook PST -fil på bara några klick. Denna programvara stöder mer än 15 e-postklienter, inklusive Apple-post, Mozilla-post, Thunderbird, Seamonkey, Opera-post, Eudora-post, Netscape, Postbox-post etc. Det är kompatibelt med all version av Outlook och Windows.

 

Frågeställaren har Mac, inte Windows. Kör Outlook på Mac. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-03-02 på 13:21, KMN säger:

En mer än fyra år gammal tråd, som vaknade till liv för ett år sedan och nu ånyo tas upp…

Varför?

Visst, tålamod är en dygd. Men är det verkligen någon som väntar på svar i fyra år? Antagligen har personen gått vidare med både sitt liv och sin epost – om personen över huvud fortfarande är vid liv, här på forumet har han eller hon i alla fall inte varit sedan 2015…

 

Jag tror att det är bra att det kommer svar även om tråden är gammal, det kan ju finnas andra med samma eller liknande problem. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...