Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ipod Classic vägrar starta (läst felsökningshjälp)


Jazzlasse

Rekommendera Poster

Hej allihop!

 

För cirka 2 år köpte jag en en ny Ipod Classic 120gig på blocket. Den var fortfarande inplastad i förpackning så denna var alltså helt ny.

 

Den har fungerat ända fram tills några dagar sen då den frös mitt i en låt, Jag kunde inte stänga av den utan lät den till sist vara jackfickan tills senare under dagen då den var avstängd. Efter detta har den inte velat starta.

 

Jag har försökt med mitten knappen och meny tillsammans flera gånger men den vill inte. Har även testat knepet med att öppna den och sätta en bit papper mellan hårdisken och skalet eftersom det tydligen ska hjälpa men utan framgång.

 

Vad kan jag göra? Någon som har någon aning om vad i den som kan vara fel?

 

Tacksam för svar, Mvh Lasse.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämna in den på service.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämna in den på service.

När jag går inte på Apple's hemsida står det att de inte utför service på classic tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag går inte på Apple's hemsida står det att de inte utför service på classic tyvärr.

Var, exakt, står det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För cirka 2 år köpte jag en en ny Ipod Classic 120gig på blocket. Den var fortfarande inplastad i förpackning så denna var alltså helt ny.

 

Jag ser nu att 120GB-modellen slutade tillverkas 2009, så den kan inte ha varit "ny" när du köpte den, möjligen obegagnad.

 

Men även om Apple (mot förmodan) inte vill reparera den så finns det andra ställen som gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag ser nu att 120GB-modellen slutade tillverkas 2009, så den kan inte ha varit "ny" när du köpte den, möjligen obegagnad.

 

Men även om Apple (mot förmodan) inte vill reparera den så finns det andra ställen som gör det.

Nej Precis Telly82, var det jag menade. Den var obegagnad men hon hade haft den ett tag. Har nu hört runt på lite olika ställen och de enda jag hittat som utför reparation på dessa är Data Distribution AB som vill ha 1600 kr för det. Då kan jag gärna lika köpa en ny mp3 spelare. Funderar på om jag ska försöka reparera den själv men då måste jag vet vad det är för fel på den. Whatname spekulerade om att det var fel på hårdisken, några andra som instämmer?

 

Tack på förhand! Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har nån aning om vad det kan vara för fel på den?

 

Tack på förhand!

Det troligaste är hårddisken. Men det behöver inte vara den för det, tyvärr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det troligaste är hårddisken. Men det behöver inte vara den för det, tyvärr...

Ah okej, varför är det troligast hårdisken? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att hårddiskar brukar gå sönder, särskilt så (fysiskt) små. Det är den enda mekaniska delen i iPoden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...