Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Parrot ARDrone 2.0 Appen kraschar


Hebbesailor

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har skaffat en Parrot ARDrone 2.0 och när jag laddat ner appen Freeflight kraschar den så fort jag försöker öppna den. Jag har iPhone 6, iPad Air 2 samt iPad mini retina. IOS 8.1.2 på samtliga. Appen kraschar på samtliga enheter.

Jag har en iPhone 5S (IOS 8.1.2) i arbetet, där fungerar appen. En arbetskollega laddade ner den i sin iPhone 6 (IOS 8.1.2) och där fungerar den också.

Då försökte jag undersöka vad som skiljer åt mellan mina enheter och jobbmobilen och arbetskamratens telefon. Kom fram till att jag har aktiverat iCloud bildbibliotek(beta) i mina enheter, men inte i de andra. Testade då att avaktivera iCloudbiblioteket, men appen fortsatte att krascha direkt. Plockade då bort kopplingen till mina bilder i Freeflight-appen och se, då fungerade det. I jobbmobilen och arbetskamratens telefon fungerar appen med koppling till bilder. Fast jag antar att konsekvensen i mina enheter när jag kopplat bort bilder är att jag inte kan lagra bilder och filmer ifrån dronen i telefonen.

Någon som har erfarenhet av detta? Jag har googlat på nätet och funnit några på Parrots forumsidor som beskrivit liknande problem, men inga svar finns att hitta. Jag köpte den hos Coolstuff men deras support klarar inte det heller.

Som sagt, finns det någon här som flyger Parrot och råkat ut för detta problem? Är jättetacksam för respons.

Vänliga hälsningar

Hans-Erik

PS.Jag har naturligtvis ominstallerat appen och startat om enheterna efter alla konstens regler flera gånger. DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har skaffat en Parrot ARDrone 2.0 och när jag laddat ner appen Freeflight kraschar den så fort jag försöker öppna den. Jag har iPhone 6, iPad Air 2 samt iPad mini retina. IOS 8.1.2 på samtliga. Appen kraschar på samtliga enheter.

Jag har en iPhone 5S (IOS 8.1.2) i arbetet, där fungerar appen. En arbetskollega laddade ner den i sin iPhone 6 (IOS 8.1.2) och där fungerar den också.

Då försökte jag undersöka vad som skiljer åt mellan mina enheter och jobbmobilen och arbetskamratens telefon. Kom fram till att jag har aktiverat iCloud bildbibliotek(beta) i mina enheter, men inte i de andra. Testade då att avaktivera iCloudbiblioteket, men appen fortsatte att krascha direkt. Plockade då bort kopplingen till mina bilder i Freeflight-appen och se, då fungerade det. I jobbmobilen och arbetskamratens telefon fungerar appen med koppling till bilder. Fast jag antar att konsekvensen i mina enheter när jag kopplat bort bilder är att jag inte kan lagra bilder och filmer ifrån dronen i telefonen.

Någon som har erfarenhet av detta? Jag har googlat på nätet och funnit några på Parrots forumsidor som beskrivit liknande problem, men inga svar finns att hitta. Jag köpte den hos Coolstuff men deras support klarar inte det heller.

Som sagt, finns det någon här som flyger Parrot och råkat ut för detta problem? Är jättetacksam för respons.

Vänliga hälsningar

Hans-Erik

PS.Jag har naturligtvis ominstallerat appen och startat om enheterna efter alla konstens regler flera gånger. DS.

Jag har inge drönare ännu men har du sett till att alla andra appar är avstängda? Du skriver inget om det. Kika även under Inställningar >Integritetsskydd >Bilder så appen har tillåtelse till ditt bildbibliotek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svar.

Det hjälper inte att alla andra appar är avstängda. Och det är just när appen har tillåtelse till bildbiblioteket den inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat med apptillverkarens support?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svar.

Det hjälper inte att alla andra appar är avstängda. Och det är just när appen har tillåtelse till bildbiblioteket den inte fungerar.

Ok, jag uppfattade som att det var icloud du inaktiverade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat med apptillverkarens support?

Nej, men jag fann två andra i deras supportforum, alltså Parrot, med liknande mitt problem, men inga svar var redovisade, men jag kanske kan gå via appen direkt. Ska testa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade detta hos Parrot, tack för tipset, Telly82!

 

What you have been advised is not completely true, on the whole an iPhone running iOS8 should be fine.

We have had some reports of a small selection of users using iPad's that Freeflight 2.4 has crashed when accessing the camera roll but this is not affecting the vast majority. (following some fault finding it seems to be something about what is saved in the camera roll of these iPads rather than just an iOS8 compatibility issue). The development team are investigating these reports

Parrot UK & Ireland

E mail: http://www.parrot.com/uk/support/hotline/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha.

 

Vad händer om du tömmer kamerarullen? Kraschar det fortfarande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iCloud bildbibliotek inkopplat. Har provat att avaktivera det, men det hjälper inte. Har hittat ännu fler kommentarer om detta och det verkar som om man tvistar om felet ligger hos Parrot eller Apple. Det verkar gå att flyga med dronen om man avaktiverar bilder och platstjänster i appen. vill man spara film o foton från flygningen lär det gå att spara på ett USB man sätter i dronen. Får börja där och avvakta tills man löst problemet. Kanske löser sig med IOS 8.2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte kludda med biblioteket mer, har 1.200 foton o 250 videor där. Tar en evig tid att avaktivera biblioteket och sätta på det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...