Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Brännhet och batterislukande iPhone 5s


Slipstream

Rekommendera Poster

Hej.

 

Har en iPhone 5s som jag haft i 1 år och några månader. För några veckor sedan började den bli varm och då menar jag mycket varm (gör ont att hålla den mot kroppen) i ovandelen av telefonen. Har hållt en febertermometer mot den och vet således att den blir över 43 grader varm. Haha.

 

Den slukar även batteri och kan få för sig att dö vid allt ifrån 45% till att nästa gång inte dö förrens vid 1%.

 

Även proximity sensorn har lagt av, fungerar varken vid samtal eller vid användning av appar så som Sleep Cycle.

 

Har gjort allt i min makt för att försöka avhjälpa felet

- omstart samt forced omstart

- nollställt inställningar

- återställt hela telefonen och har då testat att både ladda in backupen och att inte ladda in den.

- lämnat in den till 3 butiken bara för att få tillbaka den från serviceverkstaden med noteringen "garantin har gått ut". De ville alltså ha 350 spänn för något som jag redan visste när jag lämnade in den och som butikspersonalen också noterade i sina papper när han tog emot den. Så inget besked ifrån verkstaden vad som skulle kunna vara fel.

 

Så nu vänder jag mig till ER, den här oasen av kunskap! ;) Är det någon som vet vad som skulle kunna vara problemet? Det lutar rätt mycket åt batteriet såklart men låter det som att det är fler grejer som kan ha pajat due to värmen?

 

Kan batteriet och proximity sensorn ha något samband?

 

Väl mött och tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag hade samma problem på min Iphone 5 med skillnaden att den blev supervarm, slukade batteriet och la av helt. Detta var under garantitiden så jag fick en ny.

 

Det är inte alltför dyrt att byta batteriet och det finns filmer på nätet hur man gör. Skadar kanske inte att prova?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...