Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Extern ljudkort till Bootcamp

AntonAndersson

Recommended Posts

AntonAndersson

Tjena! Har problem med mitt nuvarande ljudkort när jag kör bootcamp.

Tänkte kolla om det finns något ljudkort med officiellt stöd för just bootcamp? Har letat som en tok efter svar men utan framgång.

Tack på förhand!

Det borde inte vara någon skillnad jämfört med att köra på en "vanlig" PC.

Kollat drivrutinerna?

Kollat firmware på ljudkortet?

AntonAndersson

Har haft problemet länge och testat allt supporten kan komma på. Desktop 6 av TC Electronic är ljudkortet jag har. Kanske är det enda ljudkortet som inte klarar av bootcamp då?

Problemet är laggspikar som bildar statiska klickar i mina monitorer. Man ser att processorn skjuter i höjden i några millisekunder men jämna mellanrum, då ljudkortet är inkopplat.

Har du testat kortet på någon annan dator med samma Windows-version? (Det verkar ju nästan som om kortet är sönder.)

AntonAndersson

Det funkar fint på min fujitsu laptop. Funkar även utmärkt när jag kör på Yosemite på iMacen. Endast bootcamp då det strular. Stänger man av bootcamp.exe så blir det lite bättre har jag märkt. så något märkligt är det ju.

AntonAndersson

Kör i7 på macen med 12 i ram så prestandan har jag inget problem med. Därför letar jag ett nytt kort där drivrutinerna till bootcamp fungerar som de ska! Har stått ut med det irriterande klickande tillräckligt länge nu. Förslag mottags!

Det funkar fint på min fujitsu laptop.

Och den har samma Windows-version som på din Mac?

Japp, Windows 7 på båda.

32-bitars på den ena och 64-bitars på den andra?

AntonAndersson

Ganska säker på att båda är 64 bitars. Får dubbelkolla om en timme! Men nästan helt säker på att båda är 64 bit.

AntonAndersson

Japp 64 bitars på båda. Du frågade om firmware på ljudkortet, spelar det någon riktig roll?

Japp 64 bitars på båda. Du frågade om firmware på ljudkortet, spelar det någon riktig roll?

Ja, inte vet jag. Jag vet att taskig firmware på SCSI-kort ställer till problem för SCSI-ansluten utrustning.

Några mer förslag på vad man kan testa för att försöka fixa problemet?

Betyder det att du kollat/uppdaterat din firmware, men att det inte hjälpte?

AntonAndersson

Betyder det att du kollat/uppdaterat din firmware, men att det inte hjälpte?

Har kollat firmware på ljudkortet och allt var det senaste.

Har kollat firmware på ljudkortet och allt var det senaste.

Ja du. Då vet jag faktiskt inte. Det BORDE fungera.

Kanske en ren ominstallation av Windows?

Använder du samma kabel till de olika datorerna? Eller är kabeln du använder till Macen trasig?

AntonAndersson

Ja du. Då vet jag faktiskt inte. Det BORDE fungera.

Kanske en ren ominstallation av Windows?

Använder du samma kabel till de olika datorerna? Eller är kabeln du använder till Macen trasig?

Kanske får krångla ihop en ny installation av Windows. Kanske är thunderbolt till firewire adaptern som är kass? Förstår dock inte hur det skulle kunna skapa lagg spikar av det, borde inte funka alls då. Måste vara mjukvaran!

Kanske får krångla ihop en ny installation av Windows. Kanske är thunderbolt till firewire adaptern som är kass? Förstår dock inte hur det skulle kunna skapa lagg spikar av det, borde inte funka alls då. Måste vara mjukvaran!

Har varit med om firewirekablar som verkar fungera, dvs man får upp disken på skrivbordet. Men när man börjar köra data genom kabeln genom att kopiera filer till/från FW-disken så har allting låst sig.

Så visst kan hårdvara NÄSTAN fungera.

AntonAndersson

Har varit med om firewirekablar som verkar fungera, dvs man får upp disken på skrivbordet. Men när man börjar köra data genom kabeln genom att kopiera filer till/från FW-disken så har allting låst sig.

Så visst kan hårdvara NÄSTAN fungera.

Har kollat och adaptern och kabeln funkar fint på min andra iMacen till en extern hårddisk. Riktigt skumt detta, stått ut med problemet alltför länge.

Inga tips om externt ljudkort som funkar i bootcamp?

Har kollat och adaptern och kabeln funkar fint på min andra iMacen till en extern hårddisk. Riktigt skumt detta, stått ut med problemet alltför länge.

Inga tips om externt ljudkort som funkar i bootcamp?

Det ska fungera med vilket som helst som fungerar i windows. BootCamp har inget med saken att göra. BootCamp är ett paket med windows-drivrutiner för hårdvaran i din Mac. På samma sätt som HP levererar windows-drivrutiner till sina PC's hårdvara.

AntonAndersson

Det ska fungera med vilket som helst som fungerar i windows. BootCamp har inget med saken att göra. BootCamp är ett paket med windows-drivrutiner för hårdvaran i din Mac. På samma sätt som HP levererar windows-drivrutiner till sina PC's hårdvara.

Jag vet, det tänkte jag också. Men ljudkortet fungerar som de ska på tre andra datorer och adapter med kabel fungerar också som de ska. Finns väl ingen annan logisk förklaring än att TC electronic har kassa drivrutiner som inte fungerar som det ska i bootcamp?

Jag vet, det tänkte jag också. Men ljudkortet fungerar som de ska på tre andra datorer och adapter med kabel fungerar också som de ska. Finns väl ingen annan logisk förklaring än att TC electronic har kassa drivrutiner som inte fungerar som det ska i bootcamp?

Är det någon annan skillnad i hårdvaran mellan burkarna ? Thunderbolt/DisplayPort? Kollat i enhetshanteraren i Windows och jämfört drivers-versioner?

AntonAndersson

Tror jag precis lyckades lösa det!! Stängde av Macens trådlösa nätverkskort och har inte hört något klickandes alls efter det! Och så fort jag sätter igång det igen så slår processorn i taket och klickandet kommer tillbaka. Tc electronics DCP verktyg ser inga laggspikar längre heller! LYCKA

Tror jag precis lyckades lösa det!! Stängde av Macens trådlösa nätverkskort och har inte hört något klickandes alls efter det! Och så fort jag sätter igång det igen så slår processorn i taket och klickandet kommer tillbaka. Tc electronics DCP verktyg ser inga laggspikar längre heller! LYCKA

Där ser man.

Kan vara själva radiosändningen i nätverkskortet som stört thunderboltadaptern.

Kul att det löste sig OCH att du talade om lösningen. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...