Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta bort kalenderprenumeration


Björn Nordström

Rekommendera Poster

Björn Nordström

Hur gör jag för att ta bort en prenumeration på en kalender på iPad / iPhone (IOS 8)?

Kalendern ligger under rubriken Prenumererad och finns alltså inte i iCloud. Klickar jag på kalendern och Ändra borde det komma upp något i stil med Avbryt Prenumeration eller Radera Kalender, men den ända valmöjligheten är att byta färg. Det går ej heller att dra i sidled för att radera. Någon som har något tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör jag för att ta bort en prenumeration på en kalender på iPad / iPhone (IOS 8)?

Kalendern ligger under rubriken Prenumererad och finns alltså inte i iCloud. Klickar jag på kalendern och Ändra borde det komma upp något i stil med Avbryt Prenumeration eller Radera Kalender, men den ända valmöjligheten är att byta färg. Det går ej heller att dra i sidled för att radera. Någon som har något tips?

Har du fått någon klarhet i det här? Jag har samma problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Nej tyvärr, jag har kalendern urbockad tills vidare så slipper jag se den i alla fall. Kan tänka mig att det är något som Apple missat men som kommer att rättas till i senare uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Nu hittade jag det:

Inställningar/ E-post, kontakter kalendrar/

Under KONTON (där man har sitt eller sina e-postkonton) finns rubriken Prenumererade kalendrar

Klicka kalendern/ Radera konto

 

Inte det mest intuitiva sättet att ta bort en prenumererad kalender, särskilt som andra klandrar tas bort inifrån själva programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Nu hittade jag det:

Inställningar/ E-post, kontakter kalendrar/

Under KONTON (där man har sitt eller sina e-postkonton) finns rubriken Prenumererade kalendrar

Klicka kalendern/ Radera konto

 

Inte det mest intuitiva sättet att ta bort en prenumererad kalender, särskilt som andra klandrar tas bort inifrån själva programmet.

 

Jättetack. Jag höll på att bli riktigt arg. Vilken dålig design.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
Viktorsdotter

Hur gör jag för att ta bort en prenumeration på en kalender på iPad / iPhone (IOS 8)?

Kalendern ligger under rubriken Prenumererad och finns alltså inte i iCloud. Klickar jag på kalendern och Ändra borde det komma upp något i stil med Avbryt Prenumeration eller Radera Kalender, men den ända valmöjligheten är att byta färg. Det går ej heller att dra i sidled för att radera. Någon som har något tips?

Hej är ganska ny användare och hade installerat svenska helgdagar som är prenumererad kalender. Blir inte av med den på något av de föreslagna sätten och den lägger sig som en blaffa över den vanliga kalendern som inte går att använda. Något tips på hur man kan avinstallera hela appen eller annat sätt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Hej är ganska ny användare och hade installerat svenska helgdagar som är prenumererad kalender. Blir inte av med den på något av de föreslagna sätten och den lägger sig som en blaffa över den vanliga kalendern som inte går att använda. Något tips på hur man kan avinstallera hela appen eller annat sätt ?

Nu har Apple ändrat i inställningarna, så det ser inte lika dant ut som tidigare och mitt tips ovan gäller inte längre, så nu kan inte jag heller hitta hur man tar bort prenumererade kalendrar! Som tur är kan man i alla fall välja att dölja den (Kalenderappen/ Kalendrar (längst ned)/ Avbocka den prenumererade kalendern).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man gör det på datorn.

Öppna Kalender,höger klicka på den kalender man vill ta bort och välj radera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Man gör det på datorn.

Öppna Kalender,höger klicka på den kalender man vill ta bort och välj radera.

Det fungerar inte eftersom den prenumererade kalendern inte ligger i Cloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar inte eftersom den prenumererade kalendern inte ligger i Cloud.

 

Den behöver inte ligga i iCloud för att synkas med datorn.

Exempel.

 

På min dator.

 

post-45175-0-45619100-1459947352_thumb.png

 

Högerklicka för att ta bort.

 

post-45175-0-20197400-1459947375.png

 

Samma kalender på min iPhone.

 

post-45175-0-89606900-1459947397_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Den prenumererade kalendern finns inte i iCloud över huvud taget och syns aldrig i datorn. Den måste tas bort från iPad eller iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den prenumererade kalendern finns inte i iCloud över huvud taget och syns aldrig i datorn. Den måste tas bort från iPad eller iPhone.

 

Då är det någon kalender som synkats in med iTunes på den tiden när det var enda möjligheten att få in andra kalendrar.

Då får man helt enkelt ta bort den med iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...