Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför blir filmerna större när jag klipper ner dem?


Silverfox

Rekommendera Poster

Jag hade två filmer, mp4, på vardera 1,2 GB som jag satte ihop i iMovie. Jag putsade dem lite i början och slutet och sedan skickade jag dem till skrivbordet. Då hade det blivit en fil på 6 GB istället. Jag fattar inte varför och hur ska jag göra för att de ska vara kvar i både storlek (720) och kvalité efter export?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte imovie var åratal sen jag titta i det så jag förstår inte hur du "skickar filen tlll skrivbordet" om det är genom spara eller exportera eller nåt annat men det måste finnas ett sätt du exporterar ditt projekt på så du kan ställa in alla inställningar vilket format och komprimering å allt du vill ha på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mp4 är inte ett redigerbart format, till att börja med. Har inte riktigt kläm på hur iMovie fixar det nuförtiden. I vilket fall som helst så måste hela eller delar av filmen konverteras till ett redigerbart format. Redigerbara format är (mycket) större än distributionsformat (som mp4).

 

Och det är inte klart exakt hur du "skickade dem till skrivbordet". Det finns nämligen (nästan) oändliga möjligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mp4 är inte ett redigerbart format, till att börja med. Har inte riktigt kläm på hur iMovie fixar det nuförtiden. I vilket fall som helst så måste hela eller delar av filmen konverteras till ett redigerbart format. Redigerbara format är (mycket) större än distributionsformat (som mp4).

 

Och det är inte klart exakt hur du "skickade dem till skrivbordet". Det finns nämligen (nästan) oändliga möjligheter.

Jag förstår vad du menar Telly men jag redigerar inte filmen. Jag bara klipper bort i ändarna och sätter ihop två filmer. Men visst det är också att redigera men det funkar utan problem.

När jag ska lägga den på skrivbordet väljer jag uppe i högra fältet Dela och där väljer jag Film. Sedan mål Skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...