Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Yosemite hänger sig vid omstart


Jonasson

Rekommendera Poster

God fortsättning på er!

 

Min iMac (27", late 2013) med Yosemite har börjat hänga sig vid omstart. När jag klickar på Starta om så dimmar den skärmen något, dockan glider ner halvvägs ur bild från sin plats i botten och sedan ser jag det snurrande indikatorn. Därefter händer ingenting, utan jag blir tvungen att starta om datorn via powerknappen.

 

Jag har kontrollerat och reparerat skivbehörigheter och kontrollerat skivan. Vad kan jag göra mer? Känns på något vis som att det är ett program eller någon aktivitet som inte stängs av korrekt?

 

Någon med tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört säker start?
Håll ner shift-tangenten vid uppstart och låt den hållas ner några sekunder medan datorn startar upp. Logga in i datorn, sedan starta om. Se om det gör någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkade mycket bättre. Datorn startade upp i säkert läge och därefter fungerade omstart som vanligt. Detta torde med andra ord tyda på att det är något program som strular vid normal omstart eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du några USB enheter inkopplade?

Inte mer än en mikrofon och en mus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nyligen installerat någon tredje parts drivrutioner, typ för 3g modem eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bråkar det igen så testa ta loss mikrofonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nyligen installerat någon tredje parts drivrutioner, typ för 3g modem eller liknande?

Nope, ingenting sådant vad jag kan komma på. Men nu verkar det fungera igen, peppar peppar. En säker start verkar ha gjort susen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bråkar det igen så testa ta loss mikrofonen

Will do. Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...