Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återställning ut av MacBook


Cmaj

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har precis raderat allt som finn på min gamla MacBook och försöker nu installera om operativsystemet. Har startat om datorn och tryckt in "alt" så att jag kommer in på OS X - Verktygsprogram.

 

Klickar på "Installera om OS X"

 

Klickar på "Fortsätt"

 

Kommer sedan upp: "För att OS X kan hämtas och återställas måste datorns behörighet verifieras av Apple".

 

klickar sedan på " fortsätt" igen.

Kom nu upp: "Ett fel inträffade under förberedelsen för installationen. Försök köra det här programmet igen"

 

Vad ska jag göra för att lyckas installera OS X igen? Kan inte an. vända datorn alls nu för att hela hårddisken är raderad.

 

Har nätverkssladd.

God Jul!

 

Cmaj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa radera Macintosh HD (eller vad du nu döpt partionen till) igen i skivverktyget innan du installerar OSX. Recoverypartionen ligger kvar dold så länge du inte partionerar hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa radera Macintosh HD (eller vad du nu döpt partionen till) igen i skivverktyget innan du installerar OSX. Recoverypartionen ligger kvar dold så länge du inte partionerar hårddisken.

Har redan provat det ett antal gånger :/.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera med den medföljande cd-skivan för att se om det fungerar.

Alternativt gör en botbar installations USB-sticka från en fungerande mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera med den medföljande cd-skivan för att se om det fungerar.

Alternativt gör en botbar installations USB-sticka från en fungerande mac

har tyvärr inte kvar någon installationsskiva och har bara en fungerande MacBook. Allting fungerade utmärkt innan själva raderingen ut av hårddisken men istället för att ta bort alla filer manuellt så tänkte jag att en återställning är smidigare. Kan det ha något att göra med att det är Mountain Lion jag ska installera på skivan?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...