Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sims 3 Installation MACBOOK AIR


kkaarroo

Rekommendera Poster

Hej! Nu är det så att jag är väldigt ny med Macbook då jag alltid använt Windows tidigare som jag alltid har spelat sims på! Men nu har jag ju en Macbook air som jag har börjat spela sims 3 via origin på med spel som jag tidigare har köpt, nu vill jag utöka med flera expansioner men har ingen aning om hur jag gör detta.. Jag har då laddat ned två expansioner till datorn och när jag då 'extract' filen med stuffit som jag läste på internet att jag skulle göra så får jag fram den nya filen som jag ska men kan inte trycka på setup. Ikonen på setupfilen är ett blankt papper och trycker jag på den kommer det fram en ny fil och i den finns det "CERTIFICATE" som är en anteckning med nonsens. Går det överhuvudtaget att fixa eller är det kört?

Tacksam för alla svar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att filen du laddar ner är till OS X och inte till Windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att filen du laddar ner är till OS X och inte till Windows?

I torrenten står det inget om Windows eller OS X, men jag antog att det funkar till båda då på de flesta sims3 spelen jag har köpt står det att det funkar med både mac och pc.. Jag har ärligt ingen aning med andra ord. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I torrenten står det inget om Windows eller OS X, men jag antog att det funkar till båda då på de flesta sims3 spelen jag har köpt står det att det funkar med både mac och pc.. Jag har ärligt ingen aning med andra ord. :/

 

Torrent? Inte laddar man ner spel från Origin med en torrentclient inte utan det gör man direkt från dom.

Det är inte så att du fulladdar spel???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TORRENT låter illa ! ! :policeman:

 

när mitt barn barn laddar ner nya sims exp så gör hon det via orgin s

hon har ALLA exp till 3an väl funkande till OSX /Maveriks Yosemite däremot fungerar ej ljud

 

 

 

Som hon sitter timmvis värkar det funka !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I torrenten står det inget om Windows eller OS X, men jag antog att det funkar till båda då på de flesta sims3 spelen jag har köpt står det att det funkar med både mac och pc.. Jag har ärligt ingen aning med andra ord. :/

Då är det är två varianter på samma skiva. En till Windows och en till Mac. Det går inte att köra samma spel på båda. Så man ska alltid kolla det man laddar ner så det är till rätt dator eftersom du laddar ner antingen det ena eller det andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Var tog TS vägen?

Så tacksam för svaren kan du inte vara när du inte ger någon återkoppling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Var tog TS vägen?

Så tacksam för svaren kan du inte vara när du inte ger någon återkoppling.

 

Är inte detta standard?

 

Skapa konto, ställa fråga, få svar, aldrig mer höra av sig.

 

Hur många användare har vi som skrivit ett eller två inlägg i samma tråd, som skapades samma datum som användaren registrerades?

 

Hade vi fått återkoppling på alla de trådarna hade vi haft ett rätt stort arkiv med användbara trådar. Nu har vi ett gigantiskt arkiv med frågor som typ varför inte PPC program fungerar i Mavericks och andra luriga problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...