Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iphone filmer


phla

Rekommendera Poster

Hej! Ska försöka beskriva problemet så gott jag kan.

 

Jag har en iphone 5, när jag filmar med min iphone på det sätt jag håller den (alltså iphone rakt), så blir filmerna på datorn felvända. När jag synkade över filmerna till min pc (windows 8.1) så blev de rätt vända automatiskt? Men sedan när jag ansluter mitt USB-minne till en windows 7 pc blir de felvända igen...? Om jag fixxar så att filmerna är rätt vända på en windows 8 och en windows 7 PC. Blir de rätt vända på ALLA pc som har windows 8 och 7 då?

OPS alla filmerna finns på ett USB-minne som jag alltid ansluter.

svårt förklarat kanske, hoppas ni förstår :)

Stora frågan är alltså om jag fixxar alla filmer på två pc, ena win7 och ena win8, att det funkar på alla pc sedan?

 

Med vänlig hälsning! Phla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inuti filmerna finns en »flagga«, en liten upplysning till mediespelaren som berättar hur filmen ska visas. En del mediespelare ignorerar denna flagga och/eller kan inte läsa den.

 

Lösningen är att hitta en mediespelare som kan läsa av flaggan och agera därefter. Kan jag anta att Du använder Windows inbyggda mediespelare? I så fall kan Windows 7 och 8 ha olika versioner av samma program, vilket gör att resultatet blir olika. Testa att installera exempelvis VLC på respektive dator och sedan spela upp filerna med det programmet.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...