Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Hej gott folk.

Jag har haft massa problem med min macbook pro på sista tiden och det är dags att vända mig till ett forum i hopp om att någon kan hjälpa mig.

Min dator mer eller mindre gav upp för ett tag sen, jag fabriks återställde den och lämnade in den på lagning. En kabel till hårddisken vad tydligen felet. Nu efter att jag fått tillbaka datorn frisk och kry stöter jag på ett nytt problem, både safari och chrome är totalt bombarderade av reklam pop ups till den nivå att jag knappt ser sidorna jag är inne på, även denna sidan är fylld av reklam.. En av pop up-sen är från rightcoupon om det nu säger något. Jag ladda upp en bild så ni ser lite hur det ser ut. Jag använder mig av adblocker men till ingen nytta.

Finns det något bra gratis antivirus program man kan ladda ner eller har ni några andra tips till mig, hade kunnat ominstallera den igen men det är som sagt så gott som det redan så det kommer med stor sannolikhet hända igen..

Uppskattar svar från er!

Mvh Eros

post-76969-0-18424600-1418994143_thumb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det handlar förmodligen om tillägg som installerats i webbläsarna. Det är inte virus, men ändå ganska irriterande.

Kolla vilka tillägg/plugins/extensions du har installerade i respektive webbläsare och ta bort de du inte känner igen. Om su är osäker på vilka det är kan du avaktivera dem och köra en och en för att se vilket/vilka som ligger bakom problemen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Senare rekommendation från min sida är att ladda ned och köra Adware Medic.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tidigare kunde man få en massa gratis i hemlighet om man laddade ner nåt via cnet. INget farligt men typ oönskade plugins och tillägg och ändringar av webbläsarens startsida och sådant. Vet inte hur det är nu men de lär inte vara de enda som tvingar på en en massa skit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tidigare kunde man få en massa gratis i hemlighet om man laddade ner nåt via cnet. INget farligt men typ oönskade plugins och tillägg och ändringar av webbläsarens startsida och sådant. Vet inte hur det är nu men de lär inte vara de enda som tvingar på en en massa skit.

Ska man akta sig för CNET numera?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska man akta sig för CNET numera?

Du kan Googla "cnet malware" eller liknande....

post-363-0-48072600-1419011226_thumb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan Googla "cnet malware" eller liknande....

CNET åker ut från mina favoriter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gjorde en nedladdning förra året från cnet ovetande. Jag blev väldigt arg när jag upptäckte allt skit den ställde till med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Senare rekommendation från min sida är att ladda ned och köra Adware Medic.

Tackar för alla svar, testa lite olika saker men det var adware medic som fixade biffen! Mycket tacksam

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:ThumbsUp:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...