Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

evagreta

Rekommendera Poster

Jag är i moment 22

Jag har fått en begagnad ipad, som jag inte vet lösenordet på, jag har dock mailat förra ägaren om lösenordet. Datorn är dessutom svart, det går inte att starta upp den, så jag vill göra en återställning ifrån Itunes. Det går inte så bra eftersom Itunes hela tiden promptar på lösenordet. Hur kan jag gå runt allt.

Säg inte stoppa i sladden i datorn och tryck på hem knappen tills ikonen angående koppla sej till Itunes dyker upp för dit kommer jag inte.

 

Tack för råd

/Evagreta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget svar men en bättre rubrik i alla fall...

 

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi brukar inte ställa upp och hjälpa i sådana här fall.

 

Startar den inte har den väl helt urladdat batteri är det enda jag tycka.

 

Du får inhämta lösenordet så kanske det löser sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den förre ägaren borde ha nollställt ipaden helt!

 

Om du fortfarande har iOS-enheten
Innan du säljer eller ger bort din iOS-enhet kontrollerar du att du har raderat all personlig information. Följ dessa steg för att skydda dina data och återställa enheten till fabriksinställningarna innan du överlämnar den till den nya ägaren:

Säkerhetskopiera enheten.
Gå till Inställningar > Allmänt > Nollställ och tryck sedan på Radera allt innehåll och inst.
Detta raderar din enhet helt, inklusive eventuella betalkort som du har lagt till för Apple Pay samt alla bilder, kontakter, musik och appar. Det stänger även av iCloud, iMessage, FaceTime, Game Center och andra tjänster.
Om du använder iOS 7 eller senare och har aktiverat Hitta min iPhone blir du ombedd att uppge ditt Apple-ID och lösenord. När du har fyllt i lösenordet raderas enheten och tas bort från ditt konto så att nästa ägare kan aktivera den.
Ditt innehåll raderas inte från iCloud när du raderar din enhet.
Kontakta din operatör för råd om hur du överför tjänsten till den nya ägaren.
När den nya ägaren slår på enheten för första gången vägleds han/hon genom inställningsprocessen av Inställningsassistenten.

Viktigt! Radera inte kontakter, kalendrar, påminnelser, dokument, bildströmmar eller andra iCloud-data manuellt medan du är inloggad på ditt iCloud-konto. Om du gör det raderas innehållet även från iCloud-servrarna och alla dina enheter som är inloggade på iCloud.

 

Om du inte längre har iOS-enheten
Om du inte följde stegen ovan innan du sålde eller gav bort iOS-enheten:

Be den nya ägaren radera allt innehåll och alla inställningar enligt anvisningarna ovan.
Om du använder iCloud och Hitta min iPhone på enheten kan du fjärradera den och ta bort den från ditt konto genom att logga in på icloud.com/find, markera enheten och klicka på Radera. När enheten har raderats klickar du på Ta bort från kontot. När du har raderat enheten måste du vänta 24 timmar innan du kan aktivera iMessage på den nya enheten.

 

Om det inte går att göra utföra något av stegen ovan bör du ändra lösenordet till ditt Apple-ID. När du ändrar lösenordet tar du inte bort någon personlig information som är cachelagrad på enheten, men du ser till att den nya ägaren inte kan ta bort din information från iCloud.
Om du använder Apple Pay kan du även ta bort dina betalkort på iCloud.com. Du behöver bara välja Inställningar om du vill se vilka enheter som använder Apple Pay. Klicka sedan på enheten och på Ta bort bredvid Apple Pay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag trodde det här var ett forum där man kan ställa sina frågor och få svar av de som haft samma bekymmer.

1. jo ipaden är laddad, har laddat med 2 olika sladdar ifall det skulle vara fel på nån

2. jag kan inte komma in i inställningar för den är som sagt svart

3. jag kan inte återställa den eftersom Itunes vill ha lösenordet

4. även om jag får lösnordet jag bett om så kommer jag inte in i ipaden för att skriva in det för den är ju svart

så moment 22 :-)

 

läste ett tips som många testat där de "tappat" ipaden från 50 cm´s höjd på en mjuk matta och den startar efter det, kanske ska testa det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo man får hjälp med det mesta i detta forum.

 

Men detta är ditt första inlägg här, och du vill ha hjälp med att låsa upp en iPad.

Hur ska vi veta om du fått den, eller om du orättmätigt kommit över den?

 

Det är den bistra sanningen i en värld där det stjäls mycket och vi är vaksamma för frågor av den sort du ställer.

Att den är svart och inte vill starta kan ju tyda på att den helt enkelt är sönder och det är därför du fått den.

Eller så är den spärrad.

 

 

Vad säger den förre ägaren, har denne kunnat starta iPaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när man tänker så förstår jag att ni inte vill dela med er, det är allt för mycket stölder runt om i vår värld

 

jag har iallefall lyckats återställa den och väntar på att förra ägaren ska ta bort enheten i hennes iCloud så det kommer att lösa sej

 

Det var mitt första inlägg men det kommer säkert flera för i apples värld är jag ett blåbär :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när man tänker så förstår jag att ni inte vill dela med er, det är allt för mycket stölder runt om i vår värld

 

jag har iallefall lyckats återställa den och väntar på att förra ägaren ska ta bort enheten i hennes iCloud så det kommer att lösa sej

 

Det var mitt första inlägg men det kommer säkert flera för i apples värld är jag ett blåbär :-)

:ThumbsUp:

 

Du är välkommen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...